icon_backward icon_backward

Дії платника, якщо рішення щодо реєстрації або відмови у реєстрації ПН/РК не надходить

Публікації . 17 листопада 2017


Що робити у такій ситуації? Як змусити ДФС «розблокувати» накладну?

контакти

Ірина Кальницька

Керівник практики податкового права, Адвокат

Досить часто платники податків, що подали скаргу на рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної не отримують жодної відповіді від контролюючого органу. Іншими словами, складається ситуація, коли остаточне рішення щодо поданої скарги ще начебто не прийнято, водночас податкова накладна лишається заблокованою і не зрозуміло коли саме ДФС надішле свою відповідь на подану скаргу.

Що робити у такій ситуації? Як змусити ДФС «розблокувати» накладну?

Порядок розгляду скарг на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджений Постановою КМУ від 04.07.2017 року № 485 (далі – Порядок № 485) передбачає лише 10 днів для розгляду такої скарги та прийняття рішення. Із системного тлумачення п. 16 Порядку № 485 та ст. 56.23 ПКУ ми знаємо, що якщо рішення не надіслано платнику протягом 10 днів з дня отримання скарги, таке рішення вважається прийнятим на його користь. Однак ДФС не слідкує за термінами розгляду скарг комісією і не розблоковує податкові накладні автоматично.

У такому випадку ми пропонуємо направити скаргу до ДФС на бездіяльність її комісії з розгляду скарг та вимогою зареєструвати податкову накладну. Хоча адміністративний порядок оскарження бездіяльності податкових органів прямо не передбачений ПКУ або іншими нормативними актами, на нашу думку платник має здійснити таке оскарження, використовуючи тим самим надані йому ПКУ права.

Якщо ж таку скаргу не задоволено або зовсім не розглянуто, останнім етапом «розблокування» накладної є адміністративний позов до суду. Просити суд треба визнати скаргу на рішення комісії задоволеною на користь платника та зобов`язати зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Вирішальним моментом у такому спорі буде докази того, що податкова не направляла своєї відповіді платнику податків. Такі докази звично можна і необхідно зібрати перед подачею скарги в ДФС або позову до суду і це вже робота юристів, відповідальних за таку справу.