icon_backward icon_backward

Новини законодавства від 26 липня 2017 року

LEGAL HOTLINE . 26 липня 2017

Новини законодавства від 26 липня 2017 року

контакти

Катерина Манойленко

Керівник судової практики, Адвокат

ОБОВ’ЯЗКОВЕ ВИКОРИСТАННЯ ПЕЧАТОК СКАСОВАНО

19 липня набув чинності закон № 1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями», яким скасовується обов’язкове використання печаток на документах для юридичних осіб та ФОП.

Відтепер печатка не може бути обов’язковим реквізитом документа, який подається до органу державної влади від імені суб’єкта господарювання.
Документи вважаються достовірними за умови підпису уповноваженої на це особи або особистого підпису ФОП.

При цьому, за вимагання державного органу проставлення печатки на документі впроваджується адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 гривень).


КУПИТИ ВАЛЮТУ ДЛЯ ПЕРЕРАХУВАННЯ ЗА КОРДОН МОЖНА НА ПІДСТАВІ Е-ЛІЦЕНЗІЇ

НБУ в своєму листі від 13 липня 2017 року № 40-0005/48633 роз’яснив, що е-ліцензія, на підставі якої фізична особа має право перерахувати валюту на загальну суму до 50 тис. доларів на рік, може бути підставою для купівлі іноземної валюти.

Для цього в реквізитах заяви про купівлю іноземної валюти підставою купівлі іноземної валюти на міжбанківському валютному ринку слід вказувати: «індивідуальна ліцензія Національного банку України в електронній формі», «е-ліцензія Національного банку України» або інше аналогічне значення.
Тобто дозволяється подавати до уповноваженого банку заяву на купівлю іноземної валюти без зазначення в ньому конкретного номера електронної ліцензії і дати її видачі.

Крім того, заява для отримання е-ліцензії може подаватися до уповноваженого банку як у вигляді паперового документа, який засвідчується підписом фізичної особи, так і у вигляді електронного документа, підписаного електронним цифровим підписом.


РОБОТОДАВЦІ ОТРИМАЮТЬ КОМПЕНСАЦІЮ ЗА НОВІ РОБОЧІ МІСЦЯ

З держбюджету українським роботодавцям, які створюють нові робочі місця, виділять компенсацію відповідно до постанови КМУ від 19 липня «Про внесення змін до бюджету Пенсійного фонду України на 2017 рік».

Уряд розподілив витрати держбюджету на поточний рік в сумі 1 млн 400 тис. грн шляхом делегування Міністерством соціальної політики Пенсійному фонду України повноважень на виконання бюджетної програми «Компенсація роботодавцю частини фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», збільшивши на зазначену суму дохідну і видаткову частини бюджету ПФУ.

Цей крок дозволить забезпечити виплату роботодавцям компенсації фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою ЄСВ в розмірі 50% суми нарахованого єдиного внеску за кожну особу, працевлаштовану на нове робоче місце відповідно до частини третьої статті 24 ЗУ «Про зайнятість населення».


АГРАРІЯМ НАДАДУТЬ ФІНАНСОВУ ПІДТРИМКУ

65 мільйонів гривень розподілять між аграріями, які виявили бажання стати учасниками бюджетної програми «Надання кредитів фермерським господарствам». Кредит надається в сумі до 500 тисяч гривень, який фермерське господарство зобов’язується повернути у зазначений у договорі термін, але не більше ніж на 5 років.

Подання заявок та документів від фермерських господарств щодо участі у конкурсному відборі триватиме з 18 липня до 16 серпня 2017 року включно. Не допускаються до участі у конкурсі фермерські господарства, які мають заборгованість перед Укрдержфондом та його регіональними відділеннями, яких визнано банкрутами, щодо яких порушено справу про банкрутство, які перебувають у стадії ліквідації, а також у яких виявлено факти незаконного одержання та/або нецільового використання бюджетних коштів.

Відбір учасників здійснює конкурсна комісія Укрдержфонду з питань надання фінансової підтримки фермерських господарств.
Перелік документів, які подаються для участі у конкурсі, визначено постановою КМУ № 1102 від 25 серпня 2004 року (зі змінами).


НОВИНИ СУДОВОГО РЕЄСТРУ:
ВЕРХОВНИЙ СУД УКРАЇНИ ВИЗНАЧИВ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВИЗНАННЯ ВИКОНАВЧОГО НАПИСУ ТАКИМ, ЩО НЕ ПІДЛЯГАЄ ВИКОНАННЮ

Вчинення нотаріусом виконавчого напису – це нотаріальна дія, яка полягає в посвідченні права стягувача на стягнення грошових сум або витребування від боржника майна. При цьому нотаріус не встановлює прав або обов'язків учасників правовідносин, не визнає і не змінює їх, не вирішує по суті питань права.

Вчинення нотаріусом виконавчого напису відбувається за фактом подання стягувачем документів, які є підтвердженням безспірності заборгованості або іншої відповідальності боржника перед стягувачем. Однак, сам по собі факт подання стягувачем відповідних документів нотаріусу не свідчить про відсутність спору стосовно заборгованості як такого.

Боржник, який так само має право на захист свого цивільного права, в судовому порядку може оспорювати вчинений нотаріусом виконавчий напис як з підстав порушення нотаріусом процедури вчинення виконавчого напису, так і з підстав неправомірності вимог стягувача, з якими той звернувся до нотаріуса для вчиненням виконавчого напису.

Той факт, що на час вчинення нотаріусом виконавчого напису в суді розглядається по суті спір щодо розміру цієї заборгованості, спростовує її безспірність.
Зазначені висновки були зроблені Верховним Судом України у постанові від 1 липня 2017 року у справі № 6-612цс15.