icon_backward icon_backward

Новини АМКУ 07/12/2017

LEGAL HOTLINE . 07 грудня 2017

АМКУ рекомендує Фокстроту бути точнішим у рекламі

Німецькі автомобільні концерни можуть отримати штраф 50 мільярдів євро

Інформація на етикетці товару має відповідати дійсності, інакше – штраф

контакти

Максим Лебедєв

Керуючий юрист, Керівник практики корпоративного права, Адвокат

АМКУ РЕКОМЕНДУЄ ФОКСТРОТУ БУТИ ТОЧНІШИМ У РЕКЛАМІ

На думку АМКУ, розміщена на сайті та у друкованих матеріалах ФОКСТРОТ реклама «справедливий кредит 0%* на 24 місяці платити легко!» містить неточні відомості про ставку річних процентів, що вплинуло або може вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів ФОКСТРОТ, а отже вводить споживача в оману.

Такий висновок АМКУ мотивував тим, що зважаючи на твердження в першій частині реклами під «0%» споживач має підстави розуміти будь-які платежі, які можуть сплачуватись за кредитом, в той же час відповідно до детальної інформації про умови кредитування, на яку вказувала зірочка, відсоток річних становить 0,01%.

Таким чином, незважаючи на те, що реклама містила вичерпну інформацію про кредитування, розбіжність між першою частиною реклами і деталізацією на думку АМКУ є введенням споживача в оману.

Під час розгляду справи, АМКУ звертав увагу зокрема на те, що у період поширення реклами (лютий− серпень 2016 року) лише протягом двох місяців 2016 року приріст доходу став більшим, ніж приріст місячного доходу за аналогічний період у 2015 році.

За результатами розгляду справи, АМКУ надав рекомендації – усунути виявлені порушення протягом 10 днів. У випадку невиконання вимог АМКУ щодо усунення порушень, ФОКСТРОТУ загрожує штраф до 5% від доходу (виручки) за останній звітний рік.

НІМЕЦЬКІ АВТОМОБІЛЬНІ КОНЦЕРНИ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ ШТРАФ 50 МІЛЬЯРДІВ ЄВРО

Єврокомісія підозрює компанії BMW, Volkswagen, Audi, Porsche та Mercedes у антиконкурентних узгоджених діях, що полягають у координації питань, пов’язаних, зокрема, з вибором постачальників, контролем викидів дизельних двигунів, розміром паливних баків та загалом із тенденціями розвитку автомобільних технологій.

Максимальна сума потенційного штрафу за узгоджені дії німецьких автовиробників може сягати рекордних 50 млрд євро. Для розрахунку суми штрафу використовуються фінансові показники компаній, а саме сукупні суми товарообороту у 2016 році.

Відповідно до українського законодавства, антиконкурентні узгоджені дії тягнуть за собою накладення штрафу до 10% доходу (виручки) порушника за останній звітний рік, що передує року накладення штрафу. Крім того, у разі наявності незаконно одержаного прибутку, який перевищує десять відсотків річного доходу (виручки), штраф накладається у розмірі, що не перевищує потрійного розміру незаконно одержаного прибутку. При цьому, розмір незаконно одержаного прибутку може бути обчислено оціночним шляхом.

Останнім часом питання антимонопольного комплаєнсу (системи запобігання порушень конкурентного законодавства) стає все актуальнішим з огляду на правозастосовчу практику Європейської комісії у сфері захисту економічної конкуренції – штрафи за порушення законодавства стають все вищими, а перевірки – ґрунтовнішими.

ІНФОРМАЦІЯ НА ЕТИКЕТЦІ ТОВАРУ МАЄ ВІДПОВІДАТИ ДІЙСНОСТІ, ІНАКШЕ – ШТРАФ

За заявою українського виробника алкогольних напоїв, АМКУ надав роз’яснення з приводу відповідності законодавству зазначення на етикетці алкогольного напою з назвою «Настоянка зі смаком віскі» позначень «ROYAL HIGHLAND KILT WISKEY» та «Classic Scottish Traditions».

При підготовці роз’яснень, АМКУ аналізував проект етикетки, процес виробництва напою заявника, вимоги правил, розроблених Scotch Whiskey Association та прийшов до висновків, що розміщення таких позначень на етикетці напою заявника буде порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та кваліфікуватиметься як поширення на етикетках напою інформації, яка є неправдивою через спосіб її викладення, що може ввести в оману споживачів щодо її складу.

АМКУ наголосив, що споживчі властивості віскі відрізняються від споживчих властивостей іншої алкогольної продукції. Зокрема, обов’язковою умовою процесу виготовлення віскі є його довготривала витримка в бочках, в той же час технологічний процес виготовлення напою заявника не передбачав такий етап виготовлення.

При цьому, на етикетці Напою розміщено позначення «Classic Scottish Traditions», яке перекладається українською як «Класичні шотландські традиції», а поруч розміщено зображення шотландця в національному костюмі та позначення «WISKEY», що на думку АМКУ може у пересічного споживача асоціюватись із шотландським віскі.

Таким чином, виробникам продукції необхідно відповідально підходити до питання розробки етикеток продукції та використовувати лише такі позначення, що не вводять споживачів в оману, інакше їм загрожує штраф у розмірі до 5% від доходу (виручки) за попередній рік.

ЧИМ GOLAW МОЖЕ ДОПОМОГТИ?

  • Отримання дозволів на концентрацію та узгоджені дії
  • Представництво інтересів у справах про захист від недобросовісної конкуренції
  • Аудит відповідності конкурентному законодавству
  • Оцінка дотримання законодавства при рекламуванні товарів, використанні позначень, упаковок тощо
  • Структурування закупівельних та комерційних операцій
  • Розробка та впровадження стратегій щодо мінімізації ризиків порушення антимонопольного законодавства

Більш детальніше з досвідом та послугами в сфері антимонопольного та конкурентного права Ви можете ознайомитись в розділі практики - golaw.ua