LEGAL HOTLINE 04.02.2022

Зміст

  1. Вік чи стать в описі вакансії як підстава накладення штрафу
  2. Повідомлення про прийняття на роботу: оновлена форма
  3. Процедуру отримання дозволу на будівництво торгового центру буде спрощено
  4. Результати надання адміністративних послуг можна отримати поштою

Вік чи стать в описі вакансії як підстава накладення штрафу

З 8 січня 2022 року починає діяти стаття 241 Закону  України «Про рекламу», відповідно до якої роботодавця штрафуватимуть за порушення антидискримінаційної норми, якщо останній у своїх вакансіях  буде вказувати бажану стать, вік кандидата чи висуватиме специфічні вимоги, зокрема, але не виключно щодо майнового стану, місця проживання, релігійних переконань тощо.

Розмір штрафу буде складати 10 мінімальних зарплат, що є еквівалентом 65 000 гривень.

Державна служба України з питань праці складатиме розпорядчий документ про штраф на підставі акта перевірки за результатами розгляду справи, дослідження матеріалів і наявності підстав для штрафу.

Роботодавець сплачує штраф до держбюджету за місцем державної реєстрації  компанії роботодавця.

Повідомлення про прийняття на роботу: оновлена форма

5 січня 2022 року набули чинності зміни, що стосуються форми і порядку повідомлення роботодавцями (далі за текстом «Повідомлення») органів Державної податкової служби про прийнятих працівників у зв’язку із новаціями у законодавстві, що виникли внаслідок впровадження закону про Дія Сіті.

Тезово про основні зміни:

  • з 05 січня 2022 Повідомлення до органів ДПС потрібно подавати за новою формою
  • повідомлення необхідно подавати засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису. Виключно за відсутності технічної можливості, повідомлення може бути поданим у паперовій формі із її електронною формою
  • у формі Повідомлення змінено нумерацію розділів та їх послідовність
  • повідомлення приведено у відповідність з вимогами ДСТУ 4163:2020. Нагадаємо, що керівник і головний бухгалтер біля підпису зазначають лише своє ім’я та прізвище (по батькові не зазначається).

Основною причиною таких змін є набуття чинності закону про Дія Сіті, що запроваджує новий правовий режим для IT-компаній в Україні. Звертаємо увагу, що GOLAW приділило цьому питанню вже ряд вебінарів, з якими ви можете ознайомитися тут і тут.

Коротко нагадаємо, що включення IT-компанії до правового режиму Дія Сіті означає набуття останньою статусу резидента Дія Сіті. Як наслідок, остання може співпрацювати з ІТ-фахівцями на основі гіг-контракту.  Таким чином, резиденти Дія Сіті зобов’язані повідомляти ДПС не тільки про своїх найманих працівників, але й про найнятих гіг-спеціалістів.

Процедуру отримання дозволу на будівництво торгового центру буде спрощено

Міністерство розвитку громад та територій розробило проєкт постанови щодо видачі дозволів на будівництво об’єктів із класом наслідків СС2 та СС3 в автоматичному режимі через Єдину державну електронну систему.

Зокрема, йде мова про видачу, реєстрацію дозволу на виконання будівельних робіт (крім реставрації) через Єдину державну електронну систему у сфері будівництва (ЄДЕССБ).

Запровадження такого механізму забезпечить прозорий та зручний процес подання заявки: мінімізує кількість документів, необхідних для отримання послуги, а також створить умови для прозорого прийняття рішення щодо видачі дозволу. Так, рішення прийматиметься після проведення автоматичного аналізу зазначених замовником у заяві відомостей на їхню повноту, відповідність формату, логічність та достовірність.

Нагадаємо, що до об’єктів класу наслідків СС2 та СС3 належать, зокрема, житлові будинки від 5 поверхів, житлові комплекси багатоповерхових будинків, комплекси з торговими та громадськими центрами.

Результати надання адміністративних послуг можна отримати поштою

Міністерство цифрової трансформації України повідомило про можливість отримання результату адмінпослуг поштою.

Громадяни зможуть отримати поштою, зокрема:

  • дозвільні документи;
  • витяги з державних реєстрів;
  • результати пенсійних послуг;
  • взяття на облік внутрішньо-переміщених осіб тощо.

До цього часу, у законодавстві був відсутній єдиний для всіх порядок доставки результатів надання адміністративних послуг. Відтепер, не буде необхідності відвідувати Центр надання адміністративних послуг декілька разів.

Таким чином, результати адмінпослуг можуть бути доставлені додому або на поштове відділення. Юридичним особам листи надсилатимуть в абонентські поштові скриньки, канцелярії або вручатимуть представникові.

Олександр Мельник

Олександр Мельник

Радник, керівник практики корпоративного права та M&A, адвокат

610

Статті на тему

Керуючий партнер GOLAW Валентин Гвоздій взяв участь у заході, присвяченому відновленню та модернізації України

02 Лютого 2023 Публікації

Керуючий партнер GOLAW Валентин Гвоздій взяв участь у заході, присвяченому відно...

Читати
Новий механізм бронювання військовозобов’язаних: що змінилося для бізнесу?

01 Лютого 2023 Публікації

Новий механізм бронювання військовозобов’язаних: що змінилося для бізнесу?

Читати
LEGAL HOTLINE 01.02.2023

01 Лютого 2023 Публікації

LEGAL HOTLINE 01.02.2023

Читати
Всі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування