LEGAL HOTLINE 18.12.2020
Теги
Зміст
Прийнято закон щодо відновлення повноважень Національного агентства з питань запобігання корупції
Нагадаємо, що рішенням Конституційного Суду України від 27.10.2020 № 13-р/2020 було визнано неконституційними частину положень Закону України «Про запобігання корупції».
З метою усунення законодавчих прогалин, що виникли у зв’язку з цим, та забезпечення належного функціонування Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – «НАЗК») та інституційного механізму запобігання корупції, 15 грудня 2020 року Верховною Радою прийнято Закон «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції» (далі – «Закон»).
Проектом Закону передбачалося внести, серед іншого, наступні зміни:
- забезпечити повноцінне функціонування НАЗК, наділити його необхідними повноваженнями та правами з метою їх реалізації;
- визначити порядок реагування НАЗК на виявлення порушень відповідного закону, виявлення ознак корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень, а також встановлення деяких особливостей такого реагування у разі вчинення відповідних діянь суддями або суддями Конституційного Суду України;
- передбачити відкритий цілодобовий доступ до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
- запровадити правове регулювання щодо особливостей врегулювання конфлікту інтересів у діяльності окремих категорій осіб, порядку здійснення контролю та повної перевірки декларацій, моніторингу способу життя суб’єктів декларування;
- запровадити правове регулювання порядку здійснення деяких додаткових заходів фінансового контролю;
- встановити особливості проведення повних перевірок декларацій та моніторингу способу життя стосовно суддів, суддів Конституційного Суду України;
- забезпечити правове регулювання щодо відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення.
У разі підписання Закону Президентом, даний Закон має набрати чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Наразі його текс не опубліковано.
Верховний Суд висловив нову позицію щодо строку оскарження ППР
У постанові від 26 листопада 2020 року у справі № 500/2486/19 Верховний Суд (далі – «ВС») відступив від позиції, викладеної в постанові Верховного Суду від 03 квітня 2020 року у справі № 2540/2576/18, у частині того, що строк для звернення платника податків із позовом до адміністративного суду, у тому числі після використання процедури адміністративного оскарження, становить 1095 днів з дня отримання платником податків рішення, яке оскаржено, і сформував новий правовий висновок.
ВС зазначив, що право ініціювати в судовому порядку спір щодо правомірності рішень контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання об`єктивно не може існувати протягом 1095 днів, оскільки така тривалість порушує принцип правової визначеності, а також не забезпечує досягнення мети й завдань функціонування податкової системи.
Саме норма п. 56.19 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – «ПКУ»), яка встановлює місячний строк звернення до суду з метою оскарження рішення контролюючого органу про нарахування грошових зобов`язань після застосування процедури адміністративного оскарження, є спеціальною нормою відносно ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, що встановлює 3-місячний строк. Тобто саме це положення ПКУ має перевагу в застосуванні у податкових спорах і регулює визначену її предметом групу правовідносин – оскарження рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов`язань за умови використання платником податків досудового порядку вирішення спору (подання скарги до ДПС України).
Такі більш скорочені строки звернення до суду у разі попередньої реалізації досудових процедур полягають у забезпеченні наступності юрисдикційних проваджень (адміністративних і судових) та пов`язані з необхідністю мінімізувати темпоральний проміжок між досудовими процедурами та судовим провадженням.
Таким чином, якщо платник податків подавав скаргу до ДПС України на податкове повідомлення-рішення і така скарга не була задоволена, з метою подальшого оскарження рішення контролюючого органу платник податків має протягом місяця після закінчення процедури адміністративного оскарження звернутися до суду з відповідним позовом.
Національний банк України залишив облікову ставку на рівні 6%
Рішенням Правління Національного банку України (далі – «НБУ») від 10 грудня 2020 року № 726-рш «Про розмір облікової ставки» НБУ зберіг облікову ставку на рівні 6% річних.
За повідомленням НБУ таке рішення, з одного боку, не змінює стимулюючий характер монетарної політики, що є важливим для відновлення економіки, а з іншого – й надалі сприятиме збереженню помірних темпів інфляції.
Окремі категорії підприємців буде звільнено від ЄСВ з 2021 року
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області нагадало, що з 01 січня 2021 року фізичні особи-підприємці (далі – «ФОП») та особи, які провадять незалежну професійну діяльність звільняються від сплати єдиного внеску за себе, у разі якщо вони отримують:
- пенсію за віком;
- за вислугу років;
- є особами з інвалідністю;
- досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Окрім цього, з 2021 року від сплати єдиного внеску за себе звільняються:
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як ФОП і здійснення ними одного виду діяльності одночасно як ФОП, та як особи, яка провадить незалежну професійну діяльність;
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність та ФОП, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.
Нагадаємо, що зазначені зміни було внесено Законом № 592-ІХ щодо усунення дискримінації за колом платників, який має набрати чинності з 01 січня 2021 року.
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie