fbpx

LEGAL HOTLINE 08.04.2021

Зміст

  1. Прийнято Закон щодо статусу цифрових паспортів
  2. Змінено умови видачі ліцензій на здійснення валютних операцій небанківським установам і операторам поштового зв’язку
  3. Спрощено процедуру арешту коштів боржників на банківських рахунках
  4. Грошова допомога для ФОП і найманих працівників у регіонах “червоної” зони

Прийнято Закон щодо статусу цифрових паспортів

30 березня 2021 року Верховна Рада України ухвалила законопроєкт № 4355 «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».

Відтепер на законодавчому рівні закріплено визначення термінів «е-паспорт» та «е-паспорт для виїзду за кордон» (далі – цифрові паспорти). Законом передбачено, що цифрові паспорти пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, документів (відомостей, даних) про реєстраційний номер облікової картки платника податків, про місце проживання.

Цифрові паспорти можна буде використовувати на території України для посвідчення особи та підтвердження громадянства, надання адміністративних та інших послуг, окрім певних випадків:

  • перетину державного кордону України (за виключенням випадків необхідності підтвердження особи громадянина України при в’їзді в Україну)
  • в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї
  • в’їзду, перебування, проживання або пересування у межах прикордонної смуги, виходу у територіальне море та внутрішні води України.

Електронні копії цифрових паспортів можуть подаватися та застосовуватися у тих самих випадках, коли законодавством передбачено подання та застосування копій паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Закон набирає чинності 23 серпня 2021 року.

Змінено умови видачі ліцензій на здійснення валютних операцій небанківським установам і операторам поштового зв’язку

1 квітня 2021 року набула чинності постанова Правління Національного банку України від 26 березня 2021 року № 25, якою спрощено процедуру для отримання ліцензій на здійснення валютних операцій для небанківських фінансових установ і операторів поштового зв’язку.

Зменшились вимоги до мінімального розміру власного капіталу небанківської установи:

  • до 5 млн грн – для здійснення валютних операцій із переказу коштів або інших операцій, що передбачають використання готівки;
  • до 10 млн грн – для здійснення інших валютних операцій (крім операцій із переказу коштів, надання кредитів і залучення фінансових активів).

Додатково змінено перелік валютних операцій, які підлягають ліцензуванню. Відтепер не ліцензується здійснення наступних валютних операцій:

  • страхування (крім розрахунків за договорами страхування життя);
  • факторингу (крім розрахунків за операціями з міжнародного факторингу);
  • переходу права вимоги і пов’язаних із цим зобов’язань.

Розрахунки за такими валютними операціями повинні проводитися виключно в гривні на території України відповідно до ст. 5 Закону України «Про валюту і валютні операції».

Спрощено процедуру арешту коштів боржників на банківських рахунках

Наказом Міністерства юстиції України від 23 березня 2021 року № 1061/5 оновлено Порядок автоматизованого арешту коштів боржників на рахунках у банках за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів.

Відтепер виконавці значно швидше отримуватимуть інформацію про суми, що перебувають на банківських рахунках боржника. Згідно з затвердженими змінами, алгоритм взаємодії між виконавцем та банком щодо надання інформації про банківські рахунки боржників виглядатиме наступним чином:

  1. Виконавець за допомогою Автоматизованої системи виконавчого провадження (далі – АСВП) створює вимогу на отримання інформації стосовно наявності та стану рахунків боржника.
  2. Інформаційні системи банків (далі – ІСБ) автоматично, один раз на годину протягом робочого часу виконують запит щодо наявності таких вимог.
  3. Після отримання такої вимоги ІСБ негайно формує повідомлення про прийняття вимоги до виконання банком і відправляє його до АСВП, а згодом – інформує банк про необхідність виконання відповідних процедур.
  4. Не пізніше ніж за годину робочого часу після отримання вимоги в ІСБ формується повідомлення, в якому зазначається інформація стосовно наявності та стану рахунків боржника. Зазначене повідомлення негайно відправляється до АСВП.

Така схема діє і стосовно зняття арешту з банківських рахунків боржника.

Грошова допомога для ФОП і найманих працівників у регіонах “червоної” зони

30 березня 2021 року Верховна Рада України ухвалила законопроєкт № 5300 «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Згідно зі змістом Закону, застрахована особа (найманий працівник суб’єкта господарювання, фізична особа-підприємець) має право звернутися із заявою про виплату допомоги протягом 30 днів із дня запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби.

Така заява має бути подана застрахованою особою особисто в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Катерина Манойленко

Катерина Манойленко

Партнер, керівник практики вирішення судових спорів, адвокат

  • Визнання та досягнення
  • The Legal 500 EMEA 2020
  • Best Lawyers in Ukraine 2021
  • Who's Who Legal 2020
  • Ukrainian Law firms. A Handbook for Foreign Clients 2020
  • 50 провідних юридичних фірм України
26

Статті на тему

Присяжним довіряють більше, ніж суддям: як бути присяжним в Україні?

21 Вересня 2021 Подкасти

Присяжним довіряють більше, ніж суддям: як бути присяжним в Україні?

Читати
Нові карантинні правила в Україні: що варто знати?

17 Вересня 2021 Публікації

Нові карантинні правила в Україні: що варто знати?

Читати
Як доводити бенефіціарний статус нерезидента після податкової реформи

16 Вересня 2021 Публікації

Як доводити бенефіціарний статус нерезидента після податкової реформи

Читати
Всі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування