fbpx

LEGAL HOTLINE 19.09.2019

Зміст

  1. Національний банк скасував щомісячний ліміт на репатріацію коштів від продажу цінних паперів
  2. Скасування переліку підприємств, які не підлягають приватизації
  3. Прийнято Закон про режим спільного транзиту
  4. Прийнято Закон про розподіл повноважень Нацкомфінпослуг між НКЦПФР та НБУ
  5. Прийнято за основу проект про оренду держмайна на електронному аукціоні

Останні новини законодавства:

Національний банк скасував щомісячний ліміт на репатріацію коштів від продажу цінних паперів

 

Національний банк України скасував щомісячний ліміт у сумі 5 млн євро на репатріацію коштів від продажу цінних паперів, корпоративних прав, а також коштів, отриманих внаслідок зменшення статутних капіталів юридичних осіб, виходу з господарських товариств іноземними інвесторами. Це було зроблено в межах валютної лібералізації.

Також регулятор розширив перелік операцій, які дозволяється здійснювати за рахунками нерезидентів. Зокрема, на поточні рахунки фізосіб-нерезидентів дозволено зарахування коштів у гривні, отриманих як дивіденди, процентних доходів за цінними паперами та інших доходів за об’єктами прав власності в Україні, що не пов’язані з їх відчуженням, продажом, ліквідацією або зменшенням статутного капіталу.

 

Скасування переліку підприємств, які не підлягають приватизації

 

13 вересня 2019 року в першому читанні було прийнято за основу Законопроект № 1054-1 “Про визнання таким, що втратив чинність”, Закону України “Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”. Проектом Закону пропонується визнати такими, що не підлягають приватизації:

  • об’єкти спортивної інфраструктури, державні спортивні споруди, що забезпечують проведення всеукраїнських та міжнародних спортивних змагань, тренувань спортсменів з олімпійських видів спорту;
  • підприємства з виготовлення та ремонту всіх видів зброї, що перебуває на озброєнні у Збройних Силах України, інших утворених відповідно до законодавства військових формувань, СБУ.

Також пропонується встановити, що об’єкти права державної власності, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях, не підлягають приватизації до повного відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованих територіях; провадження у справах про банкрутство об’єктів права державної власності, які включені до переліків, затверджених Законом України “Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”, підлягають припиненню, крім тих об’єктів, що ліквідуються за рішенням власника.

 

Прийнято Закон про режим спільного транзиту

 

12 вересня 2019 року народні депутати прийняли Закон (проект № 1082) “Про режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи”. Відповідно до вказаного Закону, суб’єкт режиму має право обрати митний режим, у який він бажає помістити товари в разі переміщення товарів транзитом. Так, товари можна помістити або в митний режим транзиту відповідно до Митного кодексу, або в режим спільного транзиту, як різновид митного режиму транзиту.

У режим спільного транзиту можуть бути випущені лише товари, щодо яких застосовані засоби забезпечення ідентифікації. Після випуску товарів у режим спільного транзиту митниця відправлення повідомляє визначену митницю призначення, а також суб’єкта режиму про таку операцію у порядку, визначеному Мінфіном.

Законопроектом визначено порядок використання електронної транзитної системи та електронної системи управління гарантіями. Зокрема, головна мета законопроекту – впровадження системи митного обміну інформацією, історією руху товару між країнами, використовуючи комп’ютеризовану систему транзиту NCTS. Відтак, коли товар за однією декларацією буде йти через кілька країн, Україна буде бачити цю інформацію.

 

Прийнято Закон про розподіл повноважень Нацкомфінпослуг між НКЦПФР та НБУ

 

12 вересня 2019 року народні депутати прийняли Закон (проект № 1069-2) “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг”.

Закон передбачає передачу повноважень Нацкомфінпослуг у частині регулювання та нагляду в системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Решту повноважень Нацкомфінпослуг передають до Національного банку України. Принципи та порядок здійснення НБУ та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензування та регуляторної діяльності уніфікують у відповідних законах.

Крім того, скасовуються Закон “Про іпотечне кредитування, операції з консолідованим іпотечним боргом та іпотечні сертифікати” та Декрет Кабінету Міністрів “Про довірчі товариства”.

 

Прийнято за основу проект про оренду держмайна на електронному аукціоні

 

13 вересня 2019 року в першому читанні було прийнято за основу Законопроект № 1055-1 “Про оренду державного та комунального майна”, яким впроваджуються механізми передачі майна орендарю шляхом проведення електронного аукціону в електронній торговій системі.

Законопроектом визначено етапи процедури передачі в оренду державного та комунального майна:

  • прийняття рішення щодо можливості передачі майна в оренду;
  • внесення інформації про потенційний об’єкт оренди до електронної торгової системи;
  • прийняття рішення про включення потенційного об’єкта оренди до одного з переліків;
  • опублікування інформації про потенційний об’єкт оренди, щодо якого прийнято рішення про включення до одного з переліків, в електронній торговій системі;
  • розміщення в електронній торговій системі оголошення про передачу майна в оренду;
  • проведення аукціону на право оренди майна або передача об’єкта в оренду без проведення аукціону, укладання та публікація в електронній торговій системі договору оренди.

Також визначено порядок передачі в оренду майна без проведення аукціону і закріплено суб’єктний склад та підстави для такої передачі, а також відносини суборенди державного та комунального майна.

Катерина Манойленко

Катерина Манойленко

Партнер, керівник практики вирішення судових спорів, адвокат

  • Визнання та досягнення
  • The Legal 500 EMEA 2020
  • Best Lawyers in Ukraine 2021
  • Who's Who Legal 2020
  • Ukrainian Law firms. A Handbook for Foreign Clients 2020
  • 50 провідних юридичних фірм України

Статті на тему

Чи потрібна іноземному інвестору українська компанія для участі у приватизації?

09 Квітня 2021 Публікації

Чи потрібна іноземному інвестору українська компанія для участі у приватизації?

Читати
TAX ALERT 09.04.2021

09 Квітня 2021 Публікації

TAX ALERT 09.04.2021

Читати
Як приватизувати актив, якого немає в списку на приватизацію?

08 Квітня 2021 Публікації

Як приватизувати актив, якого немає в списку на приватизацію?

Читати
Всі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування