fbpx

LEGAL HOTLINE 28.05.2020

Зміст

  1. Кабмін визначив єдиний механізм проведення державного нагляду Держпраці
  2. Підписано законопроект № 1210
  3. НБУ затвердив нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу
  4. ВРУ попередньо підтримала внесення змін до Кримінального кодексу щодо службових злочинів

Кабмін визначив єдиний механізм проведення державного нагляду Держпраці

20 травня на засіданні Кабміну було прийнято постанову, яка визначає єдиний механізм оцінювання ризиків від провадження господарської діяльності та механізм проведення планових заходів державного нагляду Державною службою України з питань праці.

Мова йде про такі сфери діяльності як охорона праці, промислова безпека, гігієна праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду.

Постановою визначаються такі критерії оцінки ризиків:

  • наявність об’єктів підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки у суб’єкта господарювання;
  • наявність найманої праці у суб’єкта господарювання;
  • наявність нещасних випадків у суб’єкта господарювання;
  • спосіб видобування суб’єктом господарювання корисних копалин;
  • наявність порушень законодавства у визначених сферах.

Підписано законопроект № 1210

21 травня Президент України підписав Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (законопроект № 1210), прийнятий Верховною Радою 16 січня 2020 року.

Закон має на меті запровадження міжнародних стандартів податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі та імплементацію положень Плану дій BEPS.

Серед основних нововведень закону – введення трирівневої структури звітності з трансферного ціноутворення, запровадження правил оподаткування контрольованих іноземних компаній, розширення визначення дивідендів та постійного представництва, зміни в застосуванні штрафних санкцій, зміна порядку оскарження результатів податкових перевірок. Документ також вдосконалює систему адміністрування податків та розширює можливості онлайн-сервісів для платників.

Одночасно з підписанням закону президент передав парламенту пакет пропозицій щодо внесення змін до його тексту. Ці зміни повинні бути підготовлені за три місяці у співпраці з експертами та бізнесом.

НБУ затвердив нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу

Постановою Правління Національного банку від 19 травня 2020 року № 65, яка набрала чинності 22 травня, затверджено нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу. Положення розроблене у зв’язку з уведенням у дію 28 квітня 2020 року нових вимог законодавства з питань фінансового моніторингу.

Положенням встановлюються правила дистанційної ідентифікації та верифікації клієнта, оновлюються вимоги до виявлення кінцевих бенефіціарних власників, деталізується перелік заходів щодо іноземних фінансових установ – кореспондентів, запроваджується ризик-орієнтований підхід під час обслуговування політично-значущих осіб, членів їх сімей та пов’язаних осіб. Крім того, запроваджується процедура інформування про порушення фінмоніторингу через анонімні канали (whistle-blowing), якою зможуть скористатися не тільки працівники банків, а й треті особи.

Банки застосовуватимуть нові вимоги:

  • для нових клієнтів – із дати набрання чинності новим законом про фінансовий моніторинг (із 28 квітня);
  • для існуючих клієнтів – під час планової перевірки їх даних (процедура KYC – «Знай свого клієнта»).

ВРУ попередньо підтримала внесення змін до Кримінального кодексу щодо службових злочинів

19 травня 2020 року прийнято за основу в першому читанні президентський законопроект № 2621 «Про внесення зміни до статті 364 Кримінального кодексу України щодо уточнення ознак окремих злочинів у сфері службової діяльності».

Законопроектом запропоновано внести відповідні зміни до Кримінального кодексу, встановивши, що істотною шкодою у статтях 364, 364-1, 365, 365-2, 367, якщо вона полягає у завданні матеріальних збитків, вважається така шкода, яка в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Якщо ж така шкода призведе до наслідків нематеріального характеру, то її суттєвість визначається з урахуванням конкретних обставин справи.

Таким чином, пропонується удосконалити положення Кримінального кодексу в частині кваліфікації службових злочинів, закріпивши норму, згідно з якою визначення істотної шкоди у грошовому еквіваленті у статтях 364, 364-1, 365, 365-2, 367 є допустимим лише тоді, якщо така шкода має матеріальний характер.

Катерина Манойленко

Катерина Манойленко

Партнер, керівник практики вирішення судових спорів, адвокат

  • Визнання та досягнення
  • The Legal 500 EMEA 2021
  • Best Lawyers in Ukraine 2022
  • Who's Who Legal 2020
  • Ukrainian Law firms. A Handbook for Foreign Clients 2021
  • 50 провідних юридичних фірм України
26

Статті на тему

TAX ALERT 24.11.2021

24 Листопада 2021 Публікації

TAX ALERT 24.11.2021

Читати
Медіації в Україні бути?

23 Листопада 2021 Публікації

Медіації в Україні бути?

Читати
Щеплення на папері, або що загрожує за фейкові Covid-сертифікати лікарям та громадянам

22 Листопада 2021 Публікації

Щеплення на папері, або що загрожує за фейкові Covid-сертифікати лікарям та гром...

Читати
Всі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування