Системний підхід в управлінні бізнесом — один із головних складників нашого стабільного розвитку: Валентин Гвоздій

GOLAW відома не тільки в Україні, а й за кордоном. У своєму портфоліо юридична фірма має справи сотень відомих міжнародних брендів та тисячі успішно завершених проєктів.

В Україні багато юридичних фірм, і конкуренція за клієнта, напевно, дуже висока. З вашого власного досвіду: що потрібно, щоб завжди бути номером один для потенційного клієнта? Секрет у вдалій рекламі чи, можливо, у вже сформованій репутації?

— Так, конкуренція дуже висока, я б навіть сказав, дуже жорстка. Ми фірма, яка має конкурентну стратегію та дотримується її. У центрі нашого бізнесу — клієнт, це найголовніше, що в нас є, і основа всієї нашої діяльності. Реклама та репутація, безумовно, мають значення, однак і перше, і друге працюватимуть тільки в одному випадку: якщо є зміст, а якість наданих послуг справді бездоганна. Наш успіх залежить від рівня задоволеності клієнта. Якщо клієнт незадоволений чи то якістю, чи то сервісом, жодна реклама не змусить його знову скористатися послугою. Позитивний результат нашої співпраці з клієнтом та успішне вирішення його питань — це основа роботи GOLAW, наша мета, а тому якість наданих послуг має бути завжди високою, і тут неможливі компроміси.

На висококонкурентному ринку потенційні клієнти досить часто одночасно звертаються до кількох юридичних фірм, щоб обрати найпривабливішу для себе пропозицію. За статистикою, близько 60 % клієнтів схильні до заміни юридичного радника. І мова йде не тільки про ціновий бік питання, тут має значення кожна деталь. Важливо те, наскільки комфортно почуватиметься клієнт у спілкуванні з юристом, як легко йде комунікація вже після завершення бізнес-зустрічі, чи справді було почуто конкретну відповідь на головне запитання і так далі. Кожен наш контакт із клієнтом, незалежно від того, відбувається це онлайн чи офлайн, базується на трьох складниках: професіоналізмі, чіткій комунікації, вмінні чути клієнта. Саме цей баланс створює загальне враження про роботу фірми.

Юридична (правнича) допомога — це сфера послуг, а тому питання сервісу відіграють ключову роль. У юридичних фірм — конкурентів надання послуги не завжди супроводжується наданням сервісу. Тут приховано секрет.

У GOLAW, без зайвих перебільшень, питання бездоганного сервісу завжди серед пріоритетних. Це факт.

Ми повернулися до якості, а тому в мене інше запитання. Якість послуг повністю залежить від людей, які працюють у фірмі. Яким чином ви обираєте тих, хто підтримує репутацію фірми як лідера? Берете тільки людей з великим досвідом чи все-таки готові давати дорогу молодим талантам?

— Ми завжди даємо шанс молодим колегам, які щойно закінчили університет чи мають невеликий досвід. Звісно, ми дивимося, наскільки ця людина зацікавлена у власному професійному зростанні в команді провідної юридичної фірми, наскільки підготовлена до серйозної праці та готова брати на себе відповідальність.

Безперечно, відбір персоналу відбувається згідно з вимогами до конкретної вакансії: іноді потрібна людина із суттєвим досвідом, провідний юрист певної галузі права. У GOLAW діє високий стандарт відбору кадрів і за їхніми професійними якостями, і за так званими soft skills — гнучкими навичками. Наша робота вимагає від адвокатів бути не тільки високопрофесійними, але й комунікативними, приємними у спілкуванні, а тому для нас дуже важливе залучення колег, які є нашими однодумцями та відповідають нашим стандартам клієнтського сервісу. В питанні добору кадрів ми не йдемо на компроміси — потрібні тільки найкращі.

Додам також, що дехто з партнерів і радників GOLAW сьогодні — це люди, які свого часу починали з рівня молодшого юриста, і ми справді пишаємося тим, яких спеціалістів змогли зростити у власній фірмі.

Ми помітили, що в GOLAW дуже багато юристів-жінок. Чим це пояснити?

— Ми в GOLAW серйозно ставимось до питань гендерного балансу. Я спеціально не вживаю слово «рівність». Відповідно до нашого кодексу професійної етики та ділової поведінки співробітника гендерний баланс на всіх ланках, включно з управлінською та партнерською, має підтримуватися на рівні 50/50. Нам не завжди вдається це забезпечити. Наразі в нас кількісна перевага жінок, і ми працюємо над тим, щоб вирівняти баланс. Ми віримо в те, що дотримання гендерного балансу є запорукою повноцінного та ефективного розвитку будь-якого бізнесу. Щодо гендерного балансу в партнерському складі, то серед семи партнерів три жінки.

Стратегія — основа будь-якого успішного бізнесу.

Наша фірма послідовно втілює затверджену стратегію розвитку та стратегічну мету. Ми чітко розуміємо, яких стратегічних цілей ми повинні досягати кожного року, і це є головним дороговказом у нашій роботі. Стратегія допомагає впевнено долати виклики. До її розробки на різних рівнях залучено всіх працівників фірми. Наприклад, на серпень цього року заплановано партнерський Meetup, під час якого буде прийнято оновлену стратегію розвитку фірми до 2025 року. Ми використовуємо середньострокові горизонти планування, оскільки щороку світ стає більш динамічним, змінюється. Технології трансформуються, і ми змінюємося також, адже немає нічого більш постійного, ніж зміни. Зміни є рушіями прогресу. Той, хто вчасно трансформується, залишається серед лідерів, а хто не може відповідати новим викликам, поступається місцем конкурентам.

Ті, хто бував у вашому офісі, в захваті від класичного вигляду юридичної фірми, таке враження, що частинка Лондону перенесена в серце Києва і тихенько собі тут живе. Попри ідеальну локацію, чи плануєте ви розширювати свій офіс, адже команда GOLAW росте?

— Так, ви маєте рацію, наш офіс за своїм стилем є аж надто «юридичним», і ми хочемо змін. Саме тому в 2022 році заплановано переїзд фірми у власний новий сучасний офіс на 1500 кв. метрів, який буде діаметрально відрізнятися від того, в якому ми пропрацювали останні 20 років. Наш новий офіс у самому серці Києва стане прикладом інноваційних рішень для юридичного бізнесу. Ми обладнуємо спеціальні кімнати для участі онлайн у судових засіданнях, відеоконференціях, для вебінарів тощо, вже з поглядом у майбутнє, оскільки нас чекає нова ера комунікацій. Прогрес і Covid-19 підказали нам, як зекономити час і спрямувати його на розвиток.

Наскільки фірма виграє від присутності на німецькому ринку?

— Метою нашого офісу в Берліні є вибудовування містка для німецьких клієнтів в Україну та навпаки. Адже згідно з німецьким законодавством ми маємо право практикувати виключно українське право для клієнтів у Німеччині, а також міжнародне публічне та порівняльне право. Водночас це саме те, чого і потребують наші німецькі клієнти.

Нашою конкурентною перевагою є наявність страхування професійної відповідальності (понад 10 мільйонів ЄВРО) від відомої швейцарської страхової компанії ZURICH. Ми і надалі розвиватимемо нашу присутність у Німеччині, щоб найкращим чином задовольняти потреби наших клієнтів як на німецькому, так і на українському ринках.

Які плани фірми на найближчий бізнес-сезон?

— До березня 2022 року ми маємо досягти двох важливих стратегічних цілей — створити щонайменше дві нові практики у фірмі: практику інтелектуального права та практику антимонопольного права. Також ми зацікавлені в посиленні нашої судової практики в напрямі банкрутства, яким ми наразі також займаємось, однак маємо в планах запросити до складу команди арбітражних керуючих. Ми проводимо переговори, зустрічі з потенційними кандидатами, командами, спілкуємося з лідерами команд, які працюють в цих напрямах, але хотіли би продовжити свою практику в складі великої системної та динамічної юридичної фірми.

Ви є заступником голови Національної асоціації адвокатів України (НААУ). Як вам вдається знайти баланс між керівництвом фірмою та громадською роботою в НААУ, адже це серйозний та дуже трудомісткий процес?

— Насправді, я сам себе постійно про це питаю. Часу на відпочинок із сім’єю та спорт дуже бракує. Однак мені пощастило: я оточений чудовими партнерами та найкращою командою талановитих людей, яких тільки можна уявити. У цьому і є секрет успіху. Тобто секрет у людях. Керувати можна організацією будь-якого масштабу, однак для успіху має бути команда, люди.

Коли я йшов у професію, моя вчителька Клара Маргулян сказала: «Валентине, якщо ти обрав цю професію, ти маєш бути в її авангарді». Я обрав для себе шлях роботи в НААУ як можливість зробити свій внесок у розвиток адвокатської професії, разом з командою зробити адвокатуру сильною, сучасною, а саму організацію максимально дружною та комфортною для її членів. Водночас жорсткою у відносинах із тими, хто зазіхає на незалежність нашої професії. Ось уже майже вісім років я витрачаю свій час на це і не шкодую про жодну хвилину, витрачену на благо нашої адвокатської професії.

Д-р. Валентин Гвоздій

Д-р. Валентин Гвоздій

Керуючий партнер, адвокат, PhD

  • Визнання
  • The Legal 500 EMEA 2023
  • Who’s Who Legal 2022
588

Статті на тему

Компанію включено до плану-графіка перевірок ДПС: які перспективи судового оскарження

24 Квітня 2024 Публікації

Компанію включено до плану-графіка перевірок ДПС: які перспективи судового оскар...

Читати
Онлайн-комунікація з ДПС та інші новації ПКУ: що ухвалила Верховна Рада

23 Квітня 2024 Публікації

Онлайн-комунікація з ДПС та інші новації ПКУ: що ухвалила Верховна Рада

Читати
TAX ALERT 17.04.2024 | Дайджест головних податкових новин

17 Квітня 2024 Публікації

TAX ALERT 17.04.2024 | Дайджест головних податкових новин

Читати
Усі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування

Дякуємо за довіру!

Ми отримали ваш запит на отримання консультації. Найближчим часом наші спеціалісти зв'яжуться з вами!

На головну
Дякуємо, що підписалися на нашу розсилку!

Відтепер ви завжди будете в курсі найважливіших законодавчих змін, актуальних експертних публікацій та анонсів подій!

На головну