Контроль за концентрацією субʼєктів господарювання
Зміст
Нещодавно були ухвалені зміни до антимонопольного законодавства, які наближають його до стандартів Європейського Союзу. Ці зміни визначають перший крок у проведенні антимонопольної реформи та вносять багато нововведень у сферу антимонопольного та конкурентного права. Особливий акцент хочемо зробити на змінах, що стосуються контролю за концентрацією суб’єктів господарювання, які набудуть чинності з 1 січня 2024 року.
Порогові Показники
Зміни визначають нові порогові показники для отримання дозволу Антимонопольного комітету України (АМКУ) у разі концентрації. Дозвіл стане обов’язковим, якщо сторони, які беруть участь у справі, відповідають одному з таких критеріїв:
- Критерій 1: Загальна вартість активів або обсяг продажу товарів в Україні, принаймні двох учасників концентрації, перевищує 4 мільйони євро, і загальна вартість активів або обсяг продажу всіх учасників концентрації перевищує 30 мільйонів євро по всьому світу.
- Критерій 2: Загальна вартість активів або обсяг продажу товарів в Україні, принаймні одного учасника, перевищує 8 мільйонів євро, і обсяг продажу товарів принаймні однієї іншої сторони перевищує 150 мільйонів євро по всьому світу і в Україні.
Ці зміни розширюють сферу застосування контролю за концентрацією на випадки, коли лише покупець має активи або обіг в Україні на суму 8 млн. євро, за умови, що обсяг продажу придбаного об’єкта в Україні та по всьому світу становить не менше 150 млн. євро.
Правила Розрахунку Порогових Показників для Продавця
Згідно зі змінами, обсяг продажу товарів продавця в Україні може бути виключений з розрахунку порогового показника для подання заяви, якщо об’єкт придбання не має активів в Україні і не займався діяльністю в Україні протягом останніх двох фінансових років та поточного року. “Активна діяльність в Україні” тлумачиться широко і включає різноманітні види господарської діяльності, включаючи некомерційні.
Типи Транзакцій, на Які Розповсюджується Закон
Новий закон визначає різні типи транзакцій, на які поширюється дія закону. Так просте придбання пакетів акцій які не забезпечать вирішального впливу, в результаті якого покупець може навіть і отримує 25% або 50% прав голосу в об’єкті придбання, більше не розглядатиметься як окремий вид концентрації і не потребуватиме подання заяви на отримання дозволу на концентрацію в Україні.
Однак поняття “концентрація” все ще охоплює:
- Злиття між непов’язаними суб’єктами господарювання;
- Набуття контролю в різних формах, включаючи негативний контроль та перехід від спільного контролю до одноосібного і навпаки, над суб’єктом господарювання, частиною суб’єкта господарювання або бізнесом, що функціонує на безперервній основі;
- створення повнофункціональних спільних підприємств.
Нові Реєстраційні Збори
Починаючи з 2024 року, вартість подання заяви на концентрацію значно збільшиться, практично удвічі, становлячи приблизно 1100 євро (або еквівалент 42,500 гривень). Збір для подань щодо відмови у конкуренції та інших узгоджених дій складатиме близько 550 євро (або еквівалент 25,500 гривень).
Висновок
На перший погляд, прийняті зміни спрямовані на наближення українського контролю за концентраціями до європейських стандартів. Однак практична реалізація цих змін залежатиме від підходів Антимонопольного комітету України до їх виконання, а також від очікуваних підзаконних нормативних актів, які також можуть вплинути на виконання нових правил.
Павло Логінов
Партнер, керівник практики антимонопольного та конкурентного права, адвокат
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- p.loginov@golaw.ua
- +38 044 581 1220
Статті на тему
20 Листопада 2024 Публікації
TAX ALERT 01.11.2024–20.11.2024 | Дайджест головних податкових новин
19 Листопада 2024 Публікації
Нова Ера Інвестицій: чому концесії на часі?
18 Листопада 2024 Energy Alert
GOLAW на конференції ReBuild Ukraine: нові ідеї для відновлення енергетики Украї...
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie