Дайджест законодавчих новин: LEGAL HOTLINE 06.08.2020
Теги
Зміст
- Уряд вирішив проблеми щодо запуску авторизованих економічних операторів
- Національний банк врегулював процедуру здійснення небанківськими фінансовими установами фінансового моніторингу
- Національний банк оновив порядок застосування заходів впливу до небанківських установ
- Уряд удосконалив правила щодо інвентаризації майна державних підприємств, які приватизуються
Уряд вирішив проблеми щодо запуску авторизованих економічних операторів
29 липня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про деякі питання функціонування авторизованих економічних операторів». Постанова покликана остаточно врегулювати усі формальності для повноцінного запуску програми авторизованих економічних операторів (надалі – «АЕО») в Україні.
Основні питання, які врегулювала Постанова стосуються:
- процедури проведення оцінки відповідності критеріям АЕО та
- форм документів, що мають подаватися підприємствами та видаватися митними органами для отримання статусу АЕО.
В цілому, таке нововведення як АЕО має досить значні переваги для української митної системи. Зокрема, це сприятиме наданню суттєвих спрощень митних формальностей для підприємств з високим ступенем довіри та сформує можливість українським підприємствам брати участь у формуванні безпечних ланцюгів постачання товарів, що підвищить їхню конкурентоспроможність на зовнішніх ринках. Впровадження в Україні програми АЕО та укладення угод про взаємне визнання статусу АЕО сприятиме виходу українського бізнесу на ринки ЄС та, потенційно, інших країн світу.
Постанова набирає чинності з дня її опублікування.
Національний банк врегулював процедуру здійснення небанківськими фінансовими установами фінансового моніторингу
30 липня 2020 року набула чинності нещодавно прийнята Національним банком України Постанова №107, якою було затверджено Положення «Про здійснення небанківськими фінансовими установами фінансового моніторингу».
Дана Постанова прийнята на виконання нових вимог законодавства стосовно фінансового моніторингу, що були введені в дію 28 квітня 2020 року. Загальна концепція щодо фінансового моніторингу, що здійснюється небанківськими установами, базується на основних принципах фінансового моніторингу для банків. Відтак, Положення передбачають застосування ризик-орієнтованого підходу, в тому числі до політично значущих осіб, членів їх сімей та пов’язаних осіб, встановлюють перелік критеріїв ризику та індикаторів ризиковості, встановлюють віддалену ідентифікацію клієнтів.
В той же час, у порівнянні із положеннями, які регулюють проведення фінансового моніторингу банками, Положення щодо здійснення фінансового моніторингу небанківськими установами є дещо спрощеними. Зокрема, рекомендується аби система фінансового моніторингу для небанківських установ була автоматизована. Також небанківським установам дозволяється здійснювати оцінку ризику клієнтів за спрощеними методами. Зокрема, установам надано можливість оцінювати ризик не кожного клієнта окремо, а одночасно групи клієнтів, виокремивши таких клієнтів у відповідні категорії на основі чітко визначених та зафіксованих у внутрішніх документах критеріїв (критерії соціального статусу, використання однакових видів послуг, загального обсягу фінансових операцій).
Національний банк оновив порядок застосування заходів впливу до небанківських установ
30 липня 2020 року набула чинності нещодавно прийнята Національним банком Постанова №106 «Про затвердження Положення про застування Національним банком заходів впливу до установ застосування за порушення законодавства з питань фінансового моніторингу».
Даною Постановою було розширено види заходів впливу до небанківських установ. Відтепер правління Національного банку або Комітет, якому делеговані певні повноваження щодо регулювання та нагляду, уповноважені застосовувати наступні заходи впливу до установ, що порушили законодавство щодо фінансового моніторингу:
- письмове застереження;
- укладення Національним банком письмової угоди з установою, за якою остання зобов’язується сплатити визначене грошове зобов’язання та вжити заходів для усунення та/або недопущення в подальшому порушень вимог відповідного законодавства;
- покладення на установу обов’язку відсторонення від роботи посадової особи установи, зокрема керівника (керівників) установи, відповідальних працівників за фінансовий моніторинг.
Варто зазначити, що небанківська установа може подати свої заперечення щодо порушення законодавства з питань фінансового моніторингу під час розгляду справи відповідним колегіальним органом. Окрім цього, передбачається можливість оскарження рішення про застосування заходу впливу у судовому порядку протягом 1 місяця з дня набрання його чинності.
Уряд удосконалив правила щодо інвентаризації майна державних підприємств, які приватизуються
Офіційний сайт Кабінету Міністрів України повідомляє, що 29 липня 2020 року Уряд прийняв постанову «Про внесення змін до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання».Даною Постановою було розширено перелік функцій інвентаризаційної комісії, яка утворюється для інвентаризації майна державних підприємств, які приватизуються. Так, на інвентаризаційну комісію тепер покладено функцію з виявлення майна, що не підлягає приватизації відповідно до законодавства. Саме це сприятиме відкритості інформації про об’єкти приватизації для потенційних інвесторів, які матимуть вичерпні дані про статус усього майна.
Вікторія Бубліченко
Партнерка, керівниця практики податкового права, реструктуризації та врегулювання проблемної заборгованості, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- v.bublichenko@golaw.ua
- +38 044 581 1220
- Визнання
- IFLR1000 2024
- IFLR1000 2024
- ITR World Tax 2025
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie