LEGAL HOTLINE 12.11.2020
Теги
Зміст
Запропоновано відстрочити оподаткування контрольованих іноземних компаній
3 листопада 2020 року Верховна рада України прийняла за основу законопроект № 4065 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування» (надалі – «Законопроект»).
Законопроектом передбачені наступні важливі положення:
- правила оподаткування та звітування щодо контрольованих іноземних компаній наберуть чинності з 2022 року;
- уточнюються обставини за яких контрольовані операції не матимуть ділової мети («тест ділової мети»);
- визначаються види корегувань фінансового результату для контрольованих та неконтрольованих операцій з нерезидентами;
- оподаткування та облік нерезидентів через їх постійні представництва за новими правилами будуть застосовуватися з 01 січня 2021 року;
- уточнюються норми щодо особливостей відображення в податковому обліку процентів за кредитами, отриманими від нерезидентів («правила тонкої капіталізації»).
Таким чином, Законопроект уточнить деякі важливі норми Закону України № 466-IX, який започаткував податкову реформу, зокрема оподаткування контрольованих іноземних компаній. Законопроект готується парламентом на друге читання у скорочені строки.
Запропоновано нові правила для дистанційної роботи
3 листопада 2020 року Верховна рада України прийняла за основу законопроект № 4051 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної роботи» (надалі – «Законопроект»).
Законопроектом запропоновано розмежувати гнучкий режим робочого часу, надомну роботу та дистанційну роботу.
Щодо гнучкого режиму робочого часу у Законопроекті пропонується:
- за згодою з роботодавцем, самостійне регулювання працівником часу початку, закінчення та тривалості робочого часу впродовж дня;
- встановлення за заявою працівника нового графіка роботи без завчасного, двомісячного повідомлення;
- встановлення за рішенням роботодавця нового графіка роботи, за умови завчасного, двомісячного повідомлення працівника;
- зобов’язати роботодавця забезпечити точний облік відпрацьованого часу та контроль за його ефективним використанням;
- дати право роботодавцю, у разі порушення правил встановленого гнучкого режиму, переводити працівника на загальновстановлений режим роботи без завчасного повідомлення.
Для надомної роботи у Законопроекті пропонують наступні нововведення:
- запровадити типову форму трудового договору про надомну роботу;
- зобов’язати працівника зафіксувати своє робоче місце, яке не може бути змінене з ініціативи працівника без погодження з роботодавцем;
- працівник зможе змінити своє робоче місце за наявності незалежних від нього причин, попередивши роботодавця за 3 робочі дні;
- зобов’язати роботодавців вести облік усіх працівників, окремо жінок і чоловіків, а також реєстраційні листи робочих завдань, доручених працівникові, із зазначенням в них умов оплати праці.
До положень про дистанційну роботу Законопроектом пропонується внести такі зміни:
- запровадити типову форму трудового договору про дистанційну роботу;
- за згодою працівника та роботодавця дистанційну роботу можна буде поєднувати з роботою у приміщеннях роботодавця;
- працівникові має бути забезпечено гарантований період вільного часу для відпочинку (період відключення), при якому працівник може переривати будь-який зв’язок з роботодавцем;
- передбачити умови за яких працівник може вимагати від роботодавця перехід на дистанційну роботу.
Законопроект готується парламентом до другого читання.
Затверджено порядок повідомлення нерезидентів про взяття їх на облік у податкових органах
4 листопада 2020 року Кабінет Міністрів України своїм рішенням затвердив порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків (надалі – «Порядок»).
Порядком передбачений механізм повідомлення контролюючими органами нерезидентів про взяття їх на облік як платників податків, зокрема:
- умови, за яких нерезидентам безпосередньо надсилається повідомлення про взяття на облік за встановленою формою;
- обставини, за яких повідомлення буде надсилатися відокремленому підрозділу нерезидента в електронній формі, поштою або особисто;
- у разі коли повідомлення не може бути вручене відокремленому підрозділу нерезидента, зокрема через відмову прийняти повідомлення, останнє буде надсилатися безпосередньо нерезиденту;
- у випадку якщо контролюючий орган не зміг встановити місцезнаходження нерезидента або відправлене поштою повідомлення не було вручене нерезиденту, передбачено повноваження ДПС України звертатися до компетентного органу держави нерезидента, який буде вручати повідомлення.
Порядок прийнято на виконання норми Закону №466 від 16.01.2020 про обов’язок нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно чи отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України стати на облік у контролюючих органах.
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie