LEGAL HOTLINE 18.05.2023 | Дайджест головних законодавчих новин
Зміст
- Врегульовано деякі особливості організації примусового виконання судових рішень та рішень інших органів під час дії воєнного стану
- Внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, держреєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану
- Доповнено перелік об’єктів критичної інфраструктури
- Органам Національної поліції надані нові повноваження
- Національний банк України оновив порядок реалізації банками та небанківськими установами санкцій
Врегульовано деякі особливості організації примусового виконання судових рішень та рішень інших органів під час дії воєнного стану
06.05.2023 набув чинності Закон, яким внесені зміни до Законів України «Про виконавче провадження» та «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».
Законодавчі зміни переважно стосуються діяльності приватного виконавця, зокрема відтепер:
- приватний виконавець, який зупиняє свою діяльність, може заміщуватися приватним виконавцем, який здійснює свою діяльність в іншому виконавчому окрузі, крім випадків, коли офіс приватного виконавця, який здійснюватиме заміщення, розташований у територіальній громаді, що належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії, або тимчасово окупованих територій відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої рф території України;
- приватний виконавець, який має на виконанні виконавчі провадження, може зупинити свою діяльність на підставі пункту 1 чи 2 частини першої статті 42 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», за умови вирішення питання про своє заміщення іншим приватним виконавцем. У такому разі укладення договору про заміщення приватного виконавця іншим приватним виконавцем здійснюється без погодження зі стягувачем;
- договір про заміщення приватного виконавця може передбачати розподіл стягнутої основної винагороди між приватними виконавцями;
- якщо після спливу 10-денного строку тимчасової відсутності приватного виконавця до Міністерства юстиції України не надійшло звернення приватного виконавця про зупинення діяльності на підставі пункту 2 частини першої статті 42 цього Закону, Рада приватних виконавців України за пропозицією Міністерства юстиції України або за власною ініціативою вносить відповідне подання;
- з метою належного контролю за тимчасовою відсутністю приватних виконавців, стосовно яких є сумніви щодо факту здійснення ними своєї діяльності в офісі приватного виконавця, Міністерство юстиції України на підставі письмового звернення сторони виконавчого провадження може провести відповідну перевірку приватного виконавця. Така перевірка здійснюється за місцезнаходженням офісу приватного виконавця, відомості про який внесено до Єдиного реєстру приватних виконавців України, а її предметом є підтвердження факту здійснення приватним виконавцем своєї діяльності в офісі приватного виконавця.
Крім того, встановлено, що під час дії воєнного стану всі фізичні особи – боржники, на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, можуть здійснювати видаткові операції з поточного рахунку на суму у розмірі, що протягом одного календарного місяця не перевищує 13 400 грн, тобто двох мінімальних розмірів заробітної плати, а також сплачувати податки, збори без урахування такого арешту, за умови, що такий поточний рахунок визначений для здійснення видаткових операцій у встановленому порядку.
Отже, якщо раніше можна було користуватися рахунками, якщо сума виконавчого провадження не перевищувала 100 тис. грн, то наразі незалежно від такої суми витрачати з рахунків можна до 13 400 грн на один місяць.
Важливо також зауважити, що у разі накладення арешту на кошти, розміщені на декількох поточних рахунках фізичної особи – боржника в одному банку або на поточних рахунках у різних банках, для здійснення видаткових операцій має бути визначений лише один поточний рахунок фізичної особи – боржника в одному банку.
Внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, держреєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану
09.05.2023 прийнято постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, державної реєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану».
Так, у сфері вчинення нотаріальних дій зміни стосуються:
- регламентації перевірки дійсності довіреності, оформленої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів;
- скасування низки обмежень на вчинення окремих нотаріальних дій, зокрема деяких видів правочинів;
- виключення норми щодо зупинення перебігу строку для прийняття спадщини або відмови від її прийняття на час дії воєнного стану.
Окремо встановлено, що вчинення нотаріальних дій нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах тимчасово окупованих російською федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення тимчасової окупації, забороняється.
У сфері функціонування державних реєстрів встановлюється, що в умовах воєнного стану та протягом одного року з дня його припинення або скасування доступ до єдиних та державних реєстрів (крім Спадкового реєстру), держателем яких є Міністерство юстиції, для отримання відомостей/інформації з них надається адміністратором таких реєстрів за погодженням з Міністерством юстиції Службі безпеки, Офісу Генерального прокурора, Національному антикорупційному бюро, Національному агентству з питань запобігання корупції, Службі зовнішньої розвідки, Головному управлінню розвідки Міністерства оборони, Державному бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки, Національній поліції також шляхом надання ідентифікаторів доступу до таких реєстрів.
Доповнено перелік об’єктів критичної інфраструктури
11.05.2023 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку секторів критичної інфраструктури». Відтепер до переліку об’єктів критичної інфраструктури у секторі «Харчова промисловість та агропромисловий комплекс» додано виробництво ветеринарних препаратів та експлуатацію елеваторів.
Органам Національної поліції надані нові повноваження
12.05.2023 Кабінет Міністрів України вніс зміни до Положення про Національну поліцію. Відтепер повноваження Національної поліції розширено у сферах:
- взаємодії зі Збройними Силами України, Національною гвардією, Державною прикордонною службою, Державною спеціальною службою транспорту, Службою безпеки боротьби з диверсійно-розвідувальними силами агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями;
- сприяння Державній прикордонній службі у виявленні каналів незаконного перетинання державного кордону, переміщення зброї, боєприпасів, вибухових речовин та спільно із відповідними правоохоронними органами ліквідації таких каналів;
- забезпечення відповідно до законодавства контролю за справлянням надходжень до державного бюджету платежів (адміністративні штрафи та інші санкції) згідно з переліком кодів бюджетної класифікації видатків, визначеним Урядом для Національної поліції України, та ведення обліку таких платежів у межах компетенції;
- забезпечення та здійснення заходів правового режиму воєнного стану в разі його оголошення на всій території України або в окремій місцевості тощо.
Національний банк України оновив порядок реалізації банками та небанківськими установами санкцій
13.05.2023 набуло чинності Положення про реалізацію спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затверджене постановою Правління НБУ від 11 травня 2023 року № 65, яке врегульовує такі актуальні питання накладення санкцій:
- встановлює особливості реалізації кожної санкції, зокрема й санкції «блокування активів» у новій редакції;
- уточнює вимоги щодо реалізації санкцій під час здійснення операцій з використанням платіжних інструментів, включаючи електронні платіжні засоби, встановлює вимоги до еквайрингових установ;
- визначає порядок дій суб’єкта реалізації санкцій у разі виявлення збігу окремих даних клієнта та/або іншого учасника фінансової операції з даними санкційної особи та відсутності достатньої інформації в санкційних списках або реквізитах платіжних інструкцій тощо;
- визначає порядок реалізації секторальних санкцій.
Крім того, Національний банк урегулював на рівні нормативно-правового акта порядок реалізації санкцій небанківськими установами, які до затвердження цього Положення керувалися вимогами відповідного нормативно-правового акта Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Згідно з новим порядком небанківські установи мають одноразово надати Національному банку інформацію про наявність серед санкційних осіб:
- небанківської установи,
- кінцевих бенефіціарних власників/власників істотної участі, керівників, клієнтів небанківської установи.
Крістіна Кольчинська
Радниця, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- k.kolchynska@golaw.ua
- +38 044 581 1220
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie