LEGAL HOTLINE 21.10.2021

Зміст

  1. Бенефіціари, без паніки: Рада відстрочила розкриття кінцевого бенефіціара до липня 2022 року
  2. На шляху до єдиного цифрового ринку ЄС: транскордонне визнання електронної ідентифікації
  3. Штрафи за недостовірні відомості в ТТН можуть скасувати

Бенефіціари, без паніки: Рада відстрочила розкриття кінцевого бенефіціара до липня 2022 року

10 жовтня 2021 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

Вказаним Законом  було внесено зміни до розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», яким збільшено строк виконання обов’язку юридичними особами щодо подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структури власності з трьох місяців до одного року з дня  набрання чинності нормативно-правовим актом, яким затверджена форма та зміст структури власності.

Нагадаємо, що форма та зміст структури власності була затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 19 березня 2021 року № 163, який набрав чинності 11 липня 2021 року.

Отже, юридичні особи мають час для подання інформації про кінцевих бенефіціарних власників до 11 липня 2022 року.

На шляху до єдиного цифрового ринку ЄС: транскордонне визнання електронної ідентифікації

12 жовтня 2021 року до Верховної Ради України було внесено Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації.

У пояснювальній записці зазначається, що прийняття положень Законопроекту пришвидшить інтеграцію України до Єдиного цифрового ринку Європейського Союзу, а також наблизить положення національного законодавства до європейських вимог у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.

Законопроект передбачає внесення змін до низки нормативно-правових актів, які зокрема передбачають:

  • доповнення положеннями щодо встановлення особливостей державного регулювання у сфері електронної ідентифікації;
  • забезпечення можливості віддаленої ідентифікації особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
  • встановлення вимог до удосконаленого електронного підпису та печатки;
  • використання псевдонімів у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг;
  • доповнення положень щодо вимог до електронних доказів під час судового процесу;
  • уточнення повноважень органів державної влади щодо регулювання у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг;
  • визначення адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства у сферах електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації, тощо.

В загальному, положення Законопроекту направлені на спрощення доступу до електронних публічних послуг та забезпечення транскордонного визнання схем та засобів електронної ідентифікації.

Штрафи за недостовірні відомості в ТТН можуть скасувати

У Верховній Раді України було зареєстровано Законопроект Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо скасування правової норми, яка передбачає відповідальність за порушення вимог оформлення та внесення відомостей до товарно-транспортної накладної або інших визначених законодавством документів на вантаж.

Вказаним Законопроектом пропонується скасувати правову норму (а саме статтю 132-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення), яка передбачає відповідальність за порушення вимог оформлення та внесення відомостей до товарно-транспортної накладної або інших визначених законодавством документів на вантаж.

Наразі Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачається відповідальність у вигляді штрафу – 51 000 грн за внесення (зазначення) вантажовідправником недостовірних відомостей, або відомостей, які перевищують встановлені законодавством параметри, про масу або габарити вантажу до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж.

Нагадаємо, що з 1 жовтня 2021 року в Україні запроваджені зміни порядку оформлення товарно-транспортної накладної про які ми більш детально писали тут

Тетяна Федоренко

Тетяна Федоренко

Старша юристка, адвокатка

1280

Статті на тему

Листопадовий дайджест новин

10 Грудня 2024 Публікації

Листопадовий дайджест новин

Читати
Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують стабільність та прибуток

03 Грудня 2024 Energy Alert

Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують с...

Читати
CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?

27 Листопада 2024 Публікації

CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?

Читати
Усі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування

Дякуємо за довіру!

Ми отримали ваш запит на отримання консультації. Найближчим часом наші спеціалісти зв'яжуться з вами!

На головну
Дякуємо, що підписалися на нашу розсилку!

Відтепер ви завжди будете в курсі найважливіших законодавчих змін, актуальних експертних публікацій та анонсів подій!

На головну