Нові правила підтримки проектів альтернативної енергетики
7 червня 2018 року групою народних депутатів України було зареєстровано законопроект № 8449 «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії».
Хочемо звернути увагу, що протягом 20-22 червня у Верховній Раді України було зареєстровано шість альтернативних законопроектів:
• 20 червня 2018 року: законопроекти №8449-1 та №8449-2;
• 21 червня 2018 року: законопроект №8449-3;
• 22 червня 2018 року: законопроект №8449-4, №8449-5 та №8449-6.
Законопроекти передбачають запровадження системи аукціонів, яка полягає у визначення суб’єктів господарювання, які набувають право на державну підтримку при виробництві електричної енергії з альтернативних джерел енергії, що відбувається в електронній торговій системі відповідно до порядку проведенні аукціонів з розподілу квот державної підтримки. Основною метою введення такого методу стимулювання виробництва «зеленої» енергії є створення конкурентних засад для надання державної підтримки проектам будівництва середніх та великих об’єктів відновлюваної енергетики та забезпечення подальшого розвитку сектору альтернативної енергетики.
Раніше обговорюваним законопроектом № 8449 запропоновано такі основні умови впровадження аукціонів:
- участь в аукціонах є обов’язковою для виробників сонячної електроенергії на об’єктах потужністю 10 МВт і більше та для виробників вітрової електроенергії на об’єктах потужністю 20 МВт і більше;
- иробники електроенергії з інших альтернативних джерел (у тому числі із біомаси та біогазу) незалежно від потужностей, а також виробники сонячної та вітрової електроенергії, меншої потужності, ніж вказано вище мають, право брати участь в аукціонах за бажанням;
- акціони проводитимуться протягом 10 років починаючи з 01 липня 2019 року;
- переможці аукціонів отримають державну підтримку на 20 років;
- розмір надбавки до «зеленого» тарифу, аукціонної ціни становитиме від 5% до 15%, залежно від рівня використання обладнання українського виробництва;
- для участі в аукціоні передбачено обов’язок кожного учасника надати безвідкличну банківську гарантію у розмірі 50 000 доларів США за 1 МВт потужності, видану на користь гарантованого покупця. Сума безвідкличної банківської гарантії протягом 5 робочих днів з дати визначення переможця аукціону повертається всім учасникам, які не набули право на державну підтримку;
- за результатами аукціону з переможцем не пізніше 10 робочих днів укладається договір купівлі-продажу електричної енергії та договір на різницю в ціні. Протягом 3 років з моменту підписання договору переможець аукціону повинен ввести об’єкт електроенергетики в експлуатацію, інакше такий договір втрачає силу, а безвідклична банківська гарантія виконується на користь гарантованого покупця за його вимогою;
- «зелений» тариф для сонячних електростанцій з 2020 року зменшується на 30%;
- «зелений» тариф продовжуватиме свою дію до 31 грудня 2029 року для таких виробників:
- виробників електричної енергії на об’єктах електроенергетики будь-якої потужності, що введені в експлуатацію до 1 липня 2019 року;
- суб’єктів господарювання, які мають намір виробляти електричну енергію з альтернативних джерел енергії на об’єктах електроенергетики будь-якої потужності і по яких до 1 липня 2019 року такими суб’єктами господарювання укладені попередні договори купівлі-продажу електричної енергії за «зеленим» тарифом;
- суб’єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії на об’єктах електроенергетики, розмір встановленої потужності яких становить менше 10 МВт – для виробників сонячної електроенергії, та менше 20 МВт – для виробників вітрової електроенергії, які введені в експлуатацію після 1 липня 2019 року та на яких не поширюються положення законопроекту про аукціони.
Відкритим залишається питання, на якому етапі будівництва чи підготовки до будівництва електростанції до виробників електроенергії можуть застосовуватися положення про аукціони.
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie