TAX ALERT 12.12.2018

Зміст

  1. Прийнято закон щодо податкових змін на 2019 рік
  2. Податковий орган надав роз’яснення щодо строків реєстрації розблокованих ПН
  3. Оприлюднено інформацію про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг
  4. Актуальна інформація про нормативну грошову оцінку населених пунктів опублікована на веб-сайті ДФС
  5. ДФС надала роз’яснення щодо застосування нових форм ПН/РК
  6. У покупця, який отримує від продавця бонуси, виникають податкові забов’язання з ПДВ
  7. ДФС надала роз’яснення щодо звільнення від сплати земельного податку платників єдиного податку під час здачі ними нерухомості в оренду
  8. ДФС роз’яснила наслідки та спосіб виправлення помилки в коді згідно з УКТ ЗЕД або ДКПП у ПН
  9. Верховний Суд вказав, за яких обставин наказ керівника податкового органу на проведення позапланової перевірки є законним

Останні новини податкового законодавства

Прийнято закон щодо податкових змін на 2019 рік

10 грудня 2018 року Президентом було підписано прийнятий Верховною Радою України 23.11.2018 Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». Серед основних змін слід виділити наступні:

  • зниження неоподатковуваної вартості товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях зі 150 до 100 євро. Вказані зміни почнуть діяти з 01.07.2019;
  • запровадження ліцензування діяльності всіх суб’єктів господарювання щодо виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним. Ліцензії видаються строком на 5 років;
  • запровадження відображення в Системі електронного адміністрування реалізації палива фактичного руху палива в розрізі місць зберігання, з метою підвищення контролю за обігом пального (в даний час облік здійснюється в розрізі суб’єктів господарювання);
  • встановлення нульової ставки акцизного податку на спирт етиловий, що використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції;
  • збільшення з 01.07.2019 ставок акцизного податку на тютюнові вироби, в середньому, на 9%;
  • збільшення ставок рентної плати за використання лісових ресурсів з 01.01.2019 на 50%;
  • встановлення ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено у розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% і не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області. Для лісових земель – не більше 0,1% від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області та ін.;
  • зменшення верхньої межі судового збору, який підлягає сплаті суб’єктом владних повноважень або юридичною особою за подання до адміністративного суду позову майнового характеру, з 350 до 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
  • збільшення строку подання платником податку заперечень на акт перевірки з 5 до 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту;
  • збільшення строку оскарження платником податків рішень податкового органу до контролюючого органу вищого рівня з 10 календарних днів до 10 робочих днів, що настають за днем отримання ППР або іншого рішення.

Відповідно до тексту проекту даного закону переважна більшість його положень набере чинності з 01 січня 2019 року.

 

Податковий орган надав роз’яснення щодо строків реєстрації розблокованих ПН

ГУ ДФС у Рівненській області роз’яснило, що ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання, зокрема, однієї з таких подій:

  • прийняття та набрання чинності рішення про реєстрацію податкової ПН/РК в ЄРПН;
  • набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (п. 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 117).

З огляду на вказане податковий орган дійшов висновку, що якщо органом ДФС прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або задоволено скаргу платника ПДВ, відповідальність за порушення терміну реєстрації ПН/РК в ЄРПН починає застосовуватись з наступного дня за днем прийняття відповідного рішення органу ДФС.

При цьому, платник ПДВ не звільняється від відповідальності, якщо на день прийняття відповідного рішення органу ДФС неможливо зареєструвати податкову ПН/РК у зв’язку з недостатністю коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

 

Оприлюднено інформацію про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг

На офіційному веб-сайті ДФС опубліковано перелік суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.
Окрім безпосередньо інформації про суб’єктів господарювання-боржників, перелік містить інформацію про найменування територіального органу ДФС, окремо суму боргу до державного та місцевого бюджету та ін.

Загалом станом на 19.11.2018 в Україні налічується 967 926 суб’єктів господарювання з податковим боргом.
Актуальна інформація про нормативну грошову оцінку населених пунктів опублікована на веб-сайті ДФС
26.11.2018 на офіційному своєму веб-сайті ДФС опублікувала Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів оновлено станом на 01.10.2018.

Основними завданнями створення Довідника є:

  • систематизація актуальної інформації про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель кожного населеного пункту України та його середню (базову) вартість, дату та номер рішення місцевої ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, розрахункову площу та чисельність населення, кошторисну вартість робіт, значення регіональних та зональних коефіцієнтів оцінки;
  • забезпечення розробників технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів матеріалами для аналізу результатів оцінки населених пунктів, визначення співвідношення отриманих результатів по землях однотипних груп населених пунктів у різних регіонах країни, що дозволить підвищити якість виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, унеможливить штучне заниження або завищення такої оцінки;
  • забезпечення аналізу та прогнозування органами місцевого самоврядування економічного ефекту застосування нормативної грошової оцінки залежно від року її проведення в частині наповнення місцевих бюджетів;
  • стимулювання своєчасного оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів відповідно до вимог статті 18 Закону України «Про оцінку земель»;
  • забезпечення відкритості результатів нормативної грошової оцінки земель населених пунктів для широкого загалу.

 

Актуальна інформація про нормативну грошову оцінку населених пунктів опублікована на веб-сайті ДФС

26.11.2018 на офіційному своєму веб-сайті ДФС опублікувала Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів оновлено станом на 01.10.2018.
Основними завданнями створення Довідника є:

  • систематизація актуальної інформації про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель кожного населеного пункту України та його середню (базову) вартість, дату та номер рішення місцевої ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, розрахункову площу та чисельність населення, кошторисну вартість робіт, значення регіональних та зональних коефіцієнтів оцінки;
  • забезпечення розробників технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів матеріалами для аналізу результатів оцінки населених пунктів, визначення співвідношення отриманих результатів по землях однотипних груп населених пунктів у різних регіонах країни, що дозволить підвищити якість виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, унеможливить штучне заниження або завищення такої оцінки;
  • забезпечення аналізу та прогнозування органами місцевого самоврядування економічного ефекту застосування нормативної грошової оцінки залежно від року її проведення в частині наповнення місцевих бюджетів;
  • стимулювання своєчасного оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів відповідно до вимог статті 18 Закону України «Про оцінку земель»;
  • забезпечення відкритості результатів нормативної грошової оцінки земель населених пунктів для широкого загалу.

 

ДФС надала роз’яснення щодо застосування нових форм ПН/РК

У «ЗІР» (підкатегорії 101.16) з’явилось роз’яснення щодо застосування нових форм ПН/РК.
Так, наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763, який набрав чинності 01.12.2018 внесено зміни, зокрема, до форм ПН/РК.
У свою чергу, пунктом 3 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, встановлено, що усі податкові накладні підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

З огляду на вказане, ДФС зробила наступний висновок: «З 01.12.2018 року ПН та РК до них підлягають реєстрації в ЄРПН за формою, затвердженою наказом № 1307 з урахуванням змін, внесених Наказом № 763, незалежно від дати їх складання: до 01.12.2018 чи після 01.12.2018 (за умови дотримання інших вимог щодо реєстрації в ЄРПН)».

Додатково звертаємо увагу, що детальні роз’яснення щодо нових правил складання ПН/РК викладені у листі ДФС від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17.

 

У покупця, який отримує від продавця бонуси, виникають податкові забов’язання з ПДВ

ГУ ДФС у Запорізькій області роз’яснило питання виникнення податкових зобов’язання зі сплати ПДВ при виплаті покупцю бонусів.
Так, податковий орган вказав, що об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Оскільки бонуси (інші заохочення), які сплачуються постачальником, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі виплати визнаються як оплата маркетингових послуг.

Отже, при виплаті продавцем бонусу покупцю об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а винагорода у грошовій формі (бонуси) є компенсацією вартості таких послуг.
Тобто у покупця при отриманні бонусів від продавця у зв’язку з досягненням певних обсягів закупівель товарів виникають податкові зобов’язання з ПДВ на суму отриманих бонусів.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.

 

ДФС надала роз’яснення щодо звільнення від сплати земельного податку платників єдиного податку під час здачі ними нерухомості в оренду

ДФС розглянула звернення щодо сплати земельного податку платником єдиного податку – юридичною особою, власником нежитлової будівлі, яка використовується у господарській діяльності та розташована на земельній ділянці, яка належить такому платнику податків на праві власності.
Так, в ІПК від 19.11.2018 № 4877/6/99-99-12-02-03-15/ІПК нагадала, що умовою несплати земельного податку є укладені та зареєстровані як механізм підтвердження використання, цивільно-правові угоди використання (зокрема, оренди), як об’єкта нерухомості, так і пов’язаної з ним за технічним паспортом такого об’єкта земельної ділянки.

Тобто для звільнення від сплати земельного податку договором оренди (користування) повинно бути передбачено не тільки оренда самої нерухомості, а й земельної ділянки, що пов’язана з такою нерухомістю.

Вказана позиція податкового органу відповідає практиці Верховного Суду (постанова від 06.03.2018 у справі № 826/27202/15).
Додатково звертаємо увагу, що на думку податкового органу для звільнення від сплати земельного податку окрім безпосереднього надання земельної ділянки в оренду потрібно, щоб надання в оренду нерухомого майна було основним або одним із видів діяльності платника єдиного податку третьої групи (листі ДФС від 28.03.2016 року № 6716/6/99-95-42-01-15).

 

ДФС роз’яснила наслідки та спосіб виправлення помилки в коді згідно з УКТ ЗЕД або ДКПП у ПН

В ІПК від 15.11.2018 № 4836/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФС розглянула питання щодо порядку та термінів формування податкового кредиту на підставі ПН, у якій допущено помилки в коді УКТ ЗЕД / ДКПП.

ДФС вказала, що у ПН назва товарів чи послуг (номенклатура) та код УКТ ЗЕД / ДКПП повинні відповідати первинним документам та договору на постачання таких товарів чи послуг.

Своєю чергою, відповідно до п. 201.10 ПК України помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПК України (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

З огляду на це, ДФС дійшла висновку, що ПН, у якій допущено помилки у коді товару згідно з УКТ ЗЕД є такою, що складена з порушенням ПК України, не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію, а тому не може бути підставою для віднесення сум ПДВ до податкового кредиту (у разі дотримання інших умов для формування податкового кредиту, визначених ПК України). Для виправлення помилок, допущених у податковій звітності з ПДВ, платник податку має право надіслати уточнюючий розрахунок до податкової декларації.

 

Верховний Суд вказав, за яких обставин наказ керівника податкового органу на проведення позапланової перевірки є законним

У справі № 820/10294/15 (постанова Верховного Суду від 23.11.2018) позивач звернувся до суду з позовом про визнання незаконним та скасування наказу на проведення податкової перевірки.

Розглянувши справу, Верховний Суд дійшов висновку що, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі наказу керівника контролюючого органу та за наявності підстав для її проведення; у свою чергу, можливість для прийняття наказу про проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України виникає за наявності таких умов:

  • виявлення фактів, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
  • ненадання платником пояснень та їх документального підтвердження на запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства.

За таких обставин вбачається, що на запит податкового органу необхідно надавати не лише відповідні первинні документи, а ще й пояснення для підтвердження чи спростування тих чи інших обставин. Лише після надання документів разом з поясненнями наказ податкового органу на проведення перевірки буде визнаний незаконним.

207

Статті на тему

Листопадовий дайджест новин

10 Грудня 2024 Публікації

Листопадовий дайджест новин

Читати
Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують стабільність та прибуток

03 Грудня 2024 Energy Alert

Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують с...

Читати
CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?

27 Листопада 2024 Публікації

CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?

Читати
Усі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування

Дякуємо за довіру!

Ми отримали ваш запит на отримання консультації. Найближчим часом наші спеціалісти зв'яжуться з вами!

На головну
Дякуємо, що підписалися на нашу розсилку!

Відтепер ви завжди будете в курсі найважливіших законодавчих змін, актуальних експертних публікацій та анонсів подій!

На головну