TAX ALERT 25.09.2023 | Дайджест головних податкових новин
Зміст
- Зміни щодо строку дії мораторію на проведення податкових перевірок: зареєстровано Законопроєкти
- Законопроєкти про продовження пільгового режиму ввезення електричних генераторів та інших супутніх товарів
- Оподаткування чистого процентного доходу банків: зареєстровано альтернативні Законопроєкти
- Законопроєкт щодо підтримки волонтерської діяльності
- Зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету: опубліковано Проєкт наказу
- ДПС вчергове оновила план-графік проведення документальних планових перевірок
Зміни щодо строку дії мораторію на проведення податкових перевірок: зареєстровано Законопроєкти
06.09.2023 у Верховній Раді України зареєстровано Проєкт Закону № 10016 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок».
Ним, зокрема, пропонується з 01.10.2023 відновити проведення документальних планових та позапланових перевірок, щодо яких на час воєнного стану встановлений мораторій.
Крім цього, у Верховній Раді України 12.09.2023 та 14.09.2023 зареєстровано п’ять альтернативних Законопроєктів, якими пропонуються інші варіанти врегулювання питання дії мораторію на проведення документальних планових та позапланових перевірок на час воєнного стану. Детальніше про це ми розповідали тут.
Законопроєкти про продовження пільгового режиму ввезення електричних генераторів та інших супутніх товарів
08.09.2023 у Верховній Раді України зареєстровано:
- Проєкт Закону № 10025 «Про внесення змін до пункту 87 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо продовження пільгового режиму ввезення електричних генераторів та інших супутніх товарів»;
- Проєкт Закону № 10024 «Про внесення змін до пункту 9-21 розділу XXІ Митного кодексу України щодо продовження пільгового режиму ввезення електричних генераторів та інших супутніх товарів».
Вказаними Законопроєктами пропонується продовжити до 01.05.2024 звільнення від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість операцій з ввезення, переміщення (пересилання) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях на митну територію України у митному режимі імпорту товарів, що класифікуються за відповідними кодами згідно з УКТ ЗЕД, зокрема, таких:
- обладнання для фільтрування або очищення води;
- електрогенераторних установок;
- трансформаторів, частин трансформаторів, інверторів;
- акумуляторів електричних, включаючи сепаратори для них, прямокутної (в тому числі квадратної) або будь-якої іншої форми;
- фотоелектричних генераторів змінного струму.
Нагадаємо, що звільнення зазначених операцій з товарами від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість діяло в Україні до 01.05.2023.
Оподаткування чистого процентного доходу банків: зареєстровано альтернативні Законопроєкти
28.08.2023 у Верховній Раді України зареєстровано Проєкт Закону № 9656 «Про внесення зміни до підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування чистого процентного доходу банків».
Зазначеним Законопроєктом пропонується з 01.01.2024 по 31.12.2026 додатково оподатковувати податком на прибуток підприємств чистий процентний дохід банків.
Чистий процентний дохід банків для цілей такого оподаткування визначатиметься як різниця між сумою процентного доходу та сумою процентних витрат банку згідно з даними фінансової звітності банку за відповідний звітний (податковий) період.
Більш детально про це ми розповідали тут.
Також, у Верховній Раді України зареєстровані альтернативні Законопроєкти, якими пропонуються дещо інші особливості оподаткування чистого процентного доходу банків, а саме:
- Законопроєкт № 9656-1 від 06.09.2023, який на відміну від основного Законопроєкту № 9656 передбачає, що чистий процентний дохід банків для цілей його оподаткування визначатиметься як різниця міжсумою процентного доходу (за вирахуванням доходу, отриманого від розміщення облігацій внутрішньої державної позики) та сумою процентних витратбанку (за вирахуванням витрат, понесених у зв’язку з погашенням і виплатою доходів за облігаціями внутрішньої державної позики) за даними фінансової звітності банку за відповідний звітний (податковий) період.
- Законопроєкт № 9656-2 від 07.09.2023, який передбачає особливості оподаткування податком на прибуток підприємств банків лише за наслідками 2023 податкового (звітного) року.
Ним пропонується встановити, що банки одночасно з податком на прибуток підприємств за ставкою 18 % додатково сплачуватимуть податок на прибуток за ставкою 50 % у порядку та у строки, які встановлені для річного податкового (звітного) періоду з поданням податкової декларації з податку на прибуток.
Додатковий податок розраховуватиметься за наслідками звітного (податкового) року з суми перевищення чистого процентного доходу, визначеногозгідно з даними фінансової звітності банку за результатами звітного 2023 року, над середнім арифметичним значенням чистого процентного доходу, визначеного за даними фінансової звітності банку за результатами 2019 – 2021 років.
Чистий процентний дохід банків для цілей оподаткування визначатиметься як різниця між сумою процентного доходу (за вирахуванням доходу, отриманого від розміщення облігацій внутрішньої державної позики) та сумою процентних витрат (за вирахуванням витрат, понесених у зв’язку з погашенням і виплатою доходів за облігаціями внутрішньої державної позики) за даними фінансової звітності банку за відповідний звітний (податковий) рік.
- Законопроєкт № 9656-3 від 11.09.2023, яким пропонується з 01.01.2024 по 31.12.2026 встановити особливості оподаткування податком на прибуток підприємств чистого процентного доходу банків від операцій з державними цінними паперами (депозитними сертифікатами Національного банку України).
Чистий процентний дохід банків від операцій з державними цінними паперами (депозитними сертифікатами Національного банку України) для цілей його оподаткування запропоновано визначати як різницю між сумою процентного доходу та сумою процентних витрат банку згідно з даними фінансової звітності банку за відповідний звітний (податковий) період.
Ставку податку на чистий процентний дохід від операцій з державними цінними паперами (депозитними сертифікатами Національного банку України) пропонується встановити у розмірі 50 %, а сплату податку здійснювати у порядку та у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду з поданням податкової декларації з податку на прибуток.
Також, усіма Законопроєктами передбачено, що нарахований банками податок не є різницею, яка зменшує фінансовий результат до оподаткування такого платника податків.
Законопроєкт щодо підтримки волонтерської діяльності
13.09.2023 у Верховній Раді України зареєстровано Проєкт Закону № 10040 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки волонтерської діяльності в умовах воєнного стану».
Згідно із пояснювальною запискою до Законопроєкту необхідність його прийняття обґрунтовується потребою визначення сприятливого податкового законодавства для поширення практики страхування життя та здоров’я волонтерів неприбутковими організаціями, які їх залучають до своєї діяльності.
Проєктом Закону пропонується визначити такими, що не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб:
- суми одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, бойових дій та збройних конфліктів, яка надається згідно із Законом України «Про волонтерську діяльність» та актами Кабінету Міністрів України;
- кошти або вартість майна (послуг), що надаються фізичній особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, в частині витрат неприбуткової організації, що залучає до своєї діяльності волонтерів, або іншої неприбуткової організації, яка виступає в ролі страхувальника, на страхові платежі (страхові внески, страхові премії) в розмірі, що не перевищує трьох мінімальних заробітних плат, встановлених законом станом на 1 січня звітного (податкового) року, в якому відбувається страхування волонтерів у межах договорів страхування життя і здоров’я волонтерів на період провадження ними волонтерської діяльності.
Зміни до Порядку функціонування Електронного кабінету: опубліковано Проєкт наказу
11.09.2023 на сайті ДПС України опубліковано Проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Порядку функціонування Електронного кабінету».
Як повідомляється на сайті ДПС України, Проєкт наказу розроблено з метою розширення переліку податкової інформації, яку за попередньо наданою згодою платника податків у визначеному ним обсязі може бути надано контрагенту, та приведення у відповідність до термінології, визначеної в Законі України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах».
Так, Додаток 5 до Порядку функціонування Електронного кабінету, в якому наводиться податкова інформація, надана платником податків за його попередньою згодою, пропонується доповнити інформацією, що міститься у врахованих таблицях даних платника ПДВ, а саме інформацією про коди товарів/послуг згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України, постачання/надання товарів, послуг).
Зауваження та пропозиції до Проєкту наказу приймаються ДПС України протягом місяця з дня його оприлюднення.
ДПС вчергове оновила план-графік проведення документальних планових перевірок
05.09.2023 на сайті ДПС України опублікований оновлений План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, з якого вбачається, що у вересні зазнали змін Розділи І та ІІ плану-графіку.
У Розділі I «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб» та у Розділі II «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» зросла кількість платників податків: з 990 до 1080.
Нагадаємо, що тимчасово, на період з 01.08.2023 до припинення воєнного стану, внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісячно з урахуванням форс-мажорних обставин, обставин непереборної сили, наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок.
При цьому, до плану-графіка можуть бути включені виключно платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), надають фінансові, платіжні послуги.
Оновлений план-графік оприлюднюється не пізніше останнього числа місяця, в якому було затверджено такий оновлений план-графік.
Документальні планові перевірки, проведення яких дозволено, можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) платникам податків (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки копії наказу про проведення перевірки та письмового повідомлення із зазначенням дати початку її проведення.
Вікторія Бубліченко
Партнерка, керівниця практики податкового права, реструктуризації та врегулювання проблемної заборгованості, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- v.bublichenko@golaw.ua
- +38 044 581 1220
- Визнання
- IFLR1000 2024
- IFLR1000 2024
- ITR World Tax 2025
Альона Шапка
Юристка, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- a.shapka@golaw.ua
- +38 044 581 1220
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie