Презентовано Концепцію «зеленого» енергетичного переходу України до 2050 року
Зміст
- Оприлюднено Постанову КМУ № 1175 «Про запровадження конкурентних умов стимулювання виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії»
- Мінекоенерго підготувало пропозиції щодо змін законодавства у сфері державної підтримки виробників електроенергії із альтернативних джерел енергії
- Готується на друге читання Законопроект № 2284, який передбачає введення в обіг “зелених” облігацій як окремого підвиду цінних паперів
- USAID Проект енергетичної безпеки (ESP) розглянув проект Постанови Кабінету Міністрів України, яка передбачає ліквідацію ДП «Гарантований покупець»
- Відновлювана електроенергетика в Україні збільшила обсяги виробництва майже в три рази
Міністерство енергетики та захисту довкілля України презентувало проект Концепції «зеленого» енергетичного переходу України до 2050 року.
21.01.2020
Найголовніші індикатори для сектору відновлювальних джерел електроенергії (ВДЕ) відповідно до Концепції:
- енергоефективність та ВДЕ стають визначальними напрямами енергетичного переходу України;
- збільшення сталого виробництва біомаси, біопалива та інших ВДЕ для підтримки реалізації «зеленого» переходу;
- заміщення вугільних ТЕС до 2050 року за рахунок розвитку сонячної та вітрової генерації, електростанцій на біомасі у поєднанні із запровадженням нових високоманеврових генеруючих потужностей – зокрема, на синтетичному газі виробленому завдяки ВДЕ та біогазі;
- широкомасштабне використання ВДЕ (біопалива та відходів, електричної та теплової енергії з ВДЕ) у промислових процесах для заміщення вуглецеємних ресурсів.
В результаті реалізації положень Концепції до 2050 року очікується істотне зростання ролі ВДЕ у виробництві та споживанні енергоресурсів, зокрема, досягнення частки ВДЕ у виробництві електроенергії на рівні 70%.
Оприлюднено Постанову КМУ № 1175 «Про запровадження конкурентних умов стимулювання виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії»
31.01.2020
Постановою затверджено Порядок проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки.
Ключовими моментами проведення «зелених» аукціонів є:
- Починаючи з 2020 року для вітрових електростанцій, потужністю більше 5 МВт і сонячних електростанцій, потужністю понад 1 МВт, аукціони будуть єдиною можливістю для отримання державної підтримки. Решта проектів ВДЕ зможуть вибирати: прийняти участь в аукціонах і укласти РРА на 20 років, або отримати «зелений» тариф до 2030 року.
- Уряд надасть земельні ділянки під проекти, які беруть участь в аукціонах, однак отримають такі ділянки тільки деякі проекти. Швидше за все, такі земельні ділянки будуть пропонуватися тільки в нерозвинених регіонах, що гостро потребують нових потужностей.
- Квоти державної підтримки виробників електричної енергії з ВДЕ будуть розігруватися між інвесторами на відкритих аукціонах через електронну торгову систему на базі платформи «ProZorro».
- Організатором аукціону виступить ДП «Гарантований покупець».
- Особи, які мають намір взяти участь в аукціоні, в особистому кабінеті подають заяву на участь в аукціоні шляхом заповнення електронної форми. Заява повинна містити закриту пропозицію, що складається з величини потужності об’єкта і цінової пропозиції. Цінова пропозиція не може перевищувати рівень «зеленого» тарифу на дату проведення аукціону. Важливо, що інформація про учасників, їх кількість і пропозиції у відкритому доступі не відображається і залишається конфіденційною до завершення аукціону.
- Аукціон буде проходити автоматично в електронній системі в дату і час, які були вказані в оголошенні про проведення аукціону. Після закінчення аукціону, електронна торгова система автоматично здійснює одночасне розкриття пропозицій всіх учасників аукціону та інформації про них. Критерієм вибору переможців аукціону є найменша ціна.
- Серед основних документів для участі в аукціоні компанії повинні подати:
- безвідкличну банківську гарантію на користь гарантованого покупця в розмірі 5 Євро / 1 кіловат. У разі перемоги в аукціоні, до укладення РРА переможець аукціону повинен надати банківську гарантію в розмірі 15 Євро / 1 кіловат;
- копію документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою;
- копію договору про приєднання об’єкта електроенергетики або черги будівництва (пускового комплексу) до електричних мереж;
- інформацію про кінцевого бенефіціарного власника, а за відсутності – інформацію про причини його відсутності;
- інформацію про афілійованих осіб, пов’язаних відносинами контролю.
Мінекоенерго підготувало пропозиції щодо змін законодавства у сфері державної підтримки виробників електроенергії із альтернативних джерел енергії
27.02.2020
Запропоновані зміни були викладені у презентації у зв’язку із суттєвим збільшенням встановленої потужності об’єктів відновлюваної енергетики в рамках моделі підтримки за «зеленим» тарифом у 2019 році, що створило економічну неспроможність держави в особі ДП «Гарантований покупець» оплачувати електроенергію, відпущену виробниками за «зеленим» тарифом.
Для вирішення ситуації Мінекоенерго пропонує виробникам за «зеленим» тарифом:
- Скорочення термінів уведення нових об’єктів за «зеленим» тарифом (cut-off day): для СЕС до 01.07.2020 і для ВЕС до 01.01.2021.
- Введення повної відповідальності за небаланси без допустимих похибок відхилення з дати набрання чинності законом.
- Обмеження генерації з ВДЕ у разі загрози порушення операційної безпеки режимів ОЕС України без оплати вартості невідпущеної електричної енергії.
- Посилення вимог до підтвердження факту та дати введення в експлуатацію нових об’єктів ВДЕ шляхом надання відповідного акту про приєднання.
- Ретроактивна реструктуризація “зеленого” тарифу. Інвесторам, які вже ввели об’єкти в експлуатацію, запропоновано:
- добровільне зменшення “зеленого” тарифу: для СЕС на 12,5 % і для ВЕС на 5 % без продовження строку надання “зеленого” тарифу;
- добровільна реструктуризація: зменшення “зеленого” тарифу” з одночасним продовженням строку надання підтримки: для СЕС на 15-25 %, залежно від потужності, а для ВЕС – на 10 % зі збільшенням строку дії РРА на 5 років ;
- у разі обрання одного з варіантів, запропоновано: поступове збільшення відповідальності за небаланси з 2020 по 2022 рік – з 10 % до 100 %; та допустимі відхилення прогнозування у розмірі 10 %;
- у разі відмови від реструктуризації запропоновано введення 100 % відповідальності за небаланси з 2020 року та 0 % допустимих відхилень прогнозування.
Готується на друге читання Законопроект № 2284, який передбачає введення в обіг “зелених” облігацій як окремого підвиду цінних паперів
04.02.2020
Законопроектом передбачено запровадження нового для України фінансового інструменту – “зелених облігацій” та запуск ринку “зелених облігацій”, який покликаний залучити додаткові кошти в альтернативну енергетику і сферу енергоефективності.
Законопроектом передбачено:
- Кошти від розміщення “зелених облігацій” спрямовуються на фінансування та/або рефінансування витрат екологічно чистих проектів.
- Емісію “зелених облігацій” може здійснювати особа, що реалізує або фінансує екологічно чистий проект.
- Особа, що емітувала “зелені облігації” не зможе достроково припинити екологічно чистий проект або передати чи обтяжити права на такий проект.
USAID Проект енергетичної безпеки (ESP) розглянув проект Постанови Кабінету Міністрів України, яка передбачає ліквідацію ДП «Гарантований покупець»
03.04.2020
3 квітня 2020 року ЗМІ повідомили про проект постанови КМУ, яка передбачає ліквідацію ДП «Гарантований покупець» та визначає ДП «НАЕК «Енергоатом» гарантованим покупцем електроенергії з 1 травня 2020 року.
В свою чергу, ДП «Гарантований покупець» повідомило, що проект зазначеної постанови не оприлюднювався та не надсилався на розгляд державного підприємства.
Водночас USAID Проект енергетичної безпеки (ESP) повідомив, що розглянув проект постанови та надав свій аналіз та рекомендації.
ESP вважає, що поспішна ліквідація ДП «Гарантований покупець» та надання функцій гарантованого покупця ДП «Енергоатом» матимуть дуже серйозні наслідки для функціонування оптового ринку електричної енергії. Це може призвести до краху ринку та неможливості виконання спеціальних обов’язків (PSO), особливо з огляду на те, що ринок електричної енергії перебуває в критичному періоді внаслідок пандемії коронавірусу.
ESP наполегливо рекомендує не вносити жодних змін у чинний механізм спеціальних обов’язків та пропонує стратегію для належного впровадження удосконаленого фінансового PSO (F-PSO), включаючи його поступове скорочення та відміну.
Відновлювана електроенергетика в Україні збільшила обсяги виробництва майже в три рази
02.04.2020
У січні-лютому 2020 року сонячні, вітрові та електростанції на біомасі в Україні збільшили обсяг виробництва електроенергії в 2,68 рази – до 1,184 млрд кВт*год в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Статті на тему
15 Листопада 2024 Energy Alert
Керуючий партнер GOLAW Валентин Гвоздій взяв участь у заході, організованому Все...
08 Листопада 2024 Новини
Адвокати GOLAW успішно захистили іноземний банк у Верховному Суді, сформувавши с...
05 Листопада 2024 Новини
GOLAW підтверджує статус лідера в рейтингу IFLR1000 2024
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie