Коворкінг, або Час вільних
Новий час диктує нові правила. Настає час покоління Z – покоління епохи цифрових технологій. Це час, коли сучасна молодь хоче жити тут і зараз. Саме з цієї причини вже котрий рік в Україні набуває популярності і займає свою нішу господарська діяльність з організації “коворкерів”.
Новий час диктує нові правила. Настає час покоління Z – покоління епохи цифрових технологій. Це час, коли сучасна молодь хоче жити тут і зараз. Нинішнє покоління “соціальних мереж” цінує мобільність, оперативність та зручність. Це покоління, яке хоче працювати для себе та на себе з гнучким графіком та без офісного хомута. Саме з цієї причини вже котрий рік в Україні набуває популярності і займає свою нішу господарська діяльність з організації “коворкерів”.
Коворкери – це, насправді, навіть не працівники, а члени коворкінг-центрів. Сама бізнес-модель коворкінгу досить нехитра і ґрунтується на тому, що підприємець купує або орендує відповідне приміщення, ремонтує у певному стилі, облаштовує та обладнає всім необхідним, можливо, розбиває на зони та здає у суборенду.
Як правило, коворкінг включає робочі місця, конференц-зали, переговорні, кафе і т. п. Основною перевагою коворкінгу, безумовно, є економія, оскільки ціна оренди залежить безпосередньо від робочого місця та послуг, що надаються коворкінг-центром, а також від часу (орендувати робоче місце можна від години до року).
До позитивних аспектів використання коворкінгу можна віднести те, що, будучи членом коворкінг-центру, отримуєш в оренду робоче місце, офісну техніку, Інтернет у потрібних обсягах. Крім того, в коворкінг-центрах часто проходять лекції, тренінги, семінари. Оренда приміщення в коворкінг-центрі набагато дешевша, ніж постійного офісу, оскільки оплата залежить не від кількості займаних метрів, а від часу. На відміну від офісного місця, в коворкінгу багато витрат діляться на всіх учасників, що набагато приємніше для кінцевого споживача послуг таких центрів.
У чому полягає юридичний аспект роботи коворкинга? Оскільки coworking з англійської перекладається як “спільна робота”, то правова природа полягає в тому, що це спільне використання робочих місць у приміщенні людьми, які не пов’язані між собою трудовими відносинами.
Як правило, організаційно-правовою формою підприємства, яке надаватиме коворкінг-послуги, є товариство з обмеженою відповідальністю, рідше фізична особа – підприємець. Правові відносини щодо надання коворкінг-послуг регулюються Цивільним кодексом України (далі – ЦК України). Коворкінг слід розглядати з погляду оренди чи суборенди. У зв’язку з цим варто зауважити, що у цивільному законодавстві існують норми, які окремо регулюють надання в оренду як частини приміщення, так і обладнання.
Як регламентує стаття 759 ЦК України, за договором найму (оренди) наймодавець передає чи зобов’язується передати наймачу майно у користування за плату на визначений строк. Предметом договору найму відповідно до статті 760 цього Кодексу може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками та яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні.
Законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди). А втім, щодо рухомого майна, наприклад офісного обладнання, цивільне законодавство України не передбачає особливостей їх оренди. Тому він оформляється з урахуванням загальних вимог цивільного законодавства.
Щодо форми договору (усна чи письмова), то ЦК України, а саме стаття 639, передбачає, що договір найму може бути укладений у будь-якій формі, але за умови, що законом не встановлено вимог до форми договору.
Правові відносини між коворкерами та коворкінг-центрами регулюються на підставі публічного договору. Суть полягає в тому, що коворкінг бере на себе обов’язок укласти цей договір з будь-яким відвідувачем та надати йому в користування робоче місце, необхідну апаратуру, доступ до Інтернету тощо. При цьому щоразу підписувати договір не потрібно. Достатнім підтвердженням укладання такого договору буде видача чека при розрахунку за проведений час у коворкінгу. Умови договору, як правило, розміщуються в куточку споживача та на веб-сайті коворкінгу.
Також мають бути затверджені правила користування простором, які розміщуються у публічному доступі для третіх осіб. Наприклад, при реєстрації, так званому створенні облікового запису, майбутній користувач коворкінгу погоджується з умовами публічного договору та приймає на себе зобов’язання щодо дотримання правил користування об’єктом.
Крім того, в обов’язковому порядку затверджуються та розміщуються у доступному для огляду місці тарифи за користування простором. Як правило, коворкінг надає своїм членам різні види абонементів, які входять певний вид послуг.
Наприклад, одна з найпопулярніших мереж коворкінг-центрів “WeWork” пропонує абонемент за 450 – 720 доларів на місяць за закріплене місце в Нью-Йорку. До цього абонементу входить: доступ до центру 24/7, Wi-Fi, друк, офісне приладдя, обробка пошти та посилок, прибирання приміщень, заходи та
Статті на тему
20 Листопада 2024 Публікації
TAX ALERT 01.11.2024–20.11.2024 | Дайджест головних податкових новин
19 Листопада 2024 Публікації
Нова Ера Інвестицій: чому концесії на часі?
18 Листопада 2024 Energy Alert
GOLAW на конференції ReBuild Ukraine: нові ідеї для відновлення енергетики Украї...
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie