Корпоративна культура під час віддаленої роботи: про що має подбати роботодавець?
Зміст
Віддалена робота — те, з чим всі ми зіткнулися в цьому році, і неважливо, з якої сторони: на стороні працівника, який відтепер працює поза офісом, або на стороні клієнта, який відтепер пристосовується до нового формату роботи інших компаній. В той час як законодавчі питання щодо нового формату роботи регулювали представники державних установ, особливості внутрішньої комунікації та розвиток корпоративної культури у так званій «новій реальності» повністю залишилися на розсуд топ-менеджерів.
Трансформація корпоративної культури
Онлайн-чаювання і онлайн-ігри, які зараз активно впроваджуються для підтримки дружньої робочої атмосфери через екрани моніторів можуть бути недостатніми для забезпечення сталої та відкритої внутрішньої комунікації. Так, цілком логічними стали для нас питання «Чи потрібно мені включати камеру під час всіх відеоконференцій?» або «Чи можна мені завершити роботу раніше, навіть якщо я працюю віддалено?». Говорити вголос про подібні речі до сьогоднішнього дня не було прийнято, а тому навіть сама думка поставити одне з таких питань власному керівнику може викликати певний дискомфорт.
Зараз, в період пандемії, коли деякі для нас явища вийшли за межі «звичного» та «нормального», коли нові колеги не знають, яка культура комунікацій була до карантину, а існуючі співробітники вже починають забувати, фахівці по роботі з персоналом рекомендують фіксувати подібні негласні правила, що можуть турбувати співробітників. І це – цілком нормальна практика.
Так, наприклад, не зайвим буде запевнити себе і колег в тому, що:
- При довгих відеодзвінках з колегами вимкнути камеру на декілька хвилин через певні незручності — це нормально.
- Відзначити в календарі час, коли співробітник не готовий до внутрішніх нарад, тому що сфокусований на роботі, — це теж нормально.
Адаптивність корпоративної культури
Здатність корпоративної культури адаптуватися — це те, що відображає здатність вашої організації впроваджувати інновації, експериментувати і швидко використовувати нові можливості. Те, що особливо важливо в нинішній час.
Стейкхолдери повинні продовжувати розвивати внутрішню корпоративну культуру компанії. Це необхідно не тільки для психоемоційної підтримки співробітників, а й для того, щоб не втрачати з поля зору найбільш важливі ініціативи, побажання, чи, навпаки, кризові явища, які можуть так і не дійти до топ-менеджменту через постійно мінливі умови комунікації у зв’язку з пандемією.
Практика GOLAW
Виникає цілком логічне питання: які методи можна застосувати, щоб зробити корпоративну культуру більш адаптивною? Деякі приклади з практики юридичної фірми GOLAW наводимо нижче:
1. Культурні цінності фірми адаптуються під нові методи роботи
Зстрічі в Zoom ми проводимо в рівних умовах для всіх співробітників: учасники можуть бути в офісі або вдома, якщо їм так зручніше. Таким чином ми враховуємо побажання всіх колег. Якщо одній людині потрібно бути присутній на зустрічі віддалено, вона стає віддаленою для всіх – повністю або частково, якщо деякі з колег вирішують завітати до офісу.
2. Стабільність = спокій і впевненість в своїй компанії
Ще від самого початку карантину в юридичній фірмі GOLAW було прийнято рішення оплачувати таксі в напрямку будинок-офіс-будинок всім співробітникам. Фірма зберегла 100% свого штату та розширила його на 10%. Ми також залишили всі можливі соціальні пільги: страхування еліт-класу, фінансову підтримку співробітників в частинні навчання. У той же час, ми активно займаємося діджиталізацією відразу декількох напрямків роботи всередині фірми, в тому числі відносно внутрішньої комунікації з кадрових питань. Опціональний вибір роботи офлайн або онлайн дозволив максимально вберегти психологічний стан персоналу і співробітники самі визначають, в якому форматі їм краще працювати. Ми регулярно інформуємо колег про всі події фірми, розповідаючи про наше фінансове становище, плани на майбутнє, нововведення. Ми стаємо ще більш відкритими для кожного, хто працює в GOLAW.
3. Розширення штату – один з ключових елементів стратегії сталого розвитку фірми в 2020
Як було зазначено вище, у період карантину ми продовжуємо наймати нових співробітників і розвивати існуючий персонал, в той час як чимало інших компаній були вимушені скорочувати штат. Таким чином наші колеги можуть бути впевненими, що GOLAW – це фірма, яка продовжує сталий розвиток навіть в період кризи.
4. Дотримання work / life balance
Ми завжди закликаємо наших співробітників підтримувати баланс між роботою та особистим життям. Постійна підтримка такого балансу, з нашого особистого досвіду, позитивно впливає на продуктивність колег і якість виконаної роботи, на їхній емоційний стан. Завдяки такій позиції підвищилася привабливість фірми для потенційних кандидатів, що створює сприятливі умови для залучення найперспективніших професіоналів. Більше того, відкрита популяризація політики work /life balance впливає на позивне сприйняття фірми бізнес-партнерами та клієнтами.
Висновок
2020 рік дійсно став випробуванням: емоційним, фізичним, психологічним. Тому саме зараз роботодавцям як ніколи важливо не тільки прийняти зміни, але й затвердити нові стандарти корпоративної культури. Все, що потрібно – це налагодити відкриту комунікацію між співробітниками та прислухатися до власних почуттів. Межі «нормального» і «ненормального» в роботі визначити зараз важко, а подбати про свою психологічну рівновагу і баланс – вкрай важливо.
Комфортне спілкування, можливість вести відвертий діалог та піклування про свій емоційний стан здоров’я — прості правила на будь-який час, в пандемію або після неї. Успіхів!
Марія Ільясова – HR-менеджер GOLAW
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie