Корпоративна культура під час віддаленої роботи: про що має подбати роботодавець?

Зміст

  1. Трансформація корпоративної культури
  2. Адаптивність корпоративної культури
  3. Практика GOLAW
  4. Висновок

Віддалена робота — те, з чим всі ми зіткнулися в цьому році, і неважливо, з якої сторони: на стороні працівника, який відтепер працює поза офісом, або на стороні клієнта, який відтепер пристосовується до нового формату роботи інших компаній. В той час як законодавчі питання щодо нового формату роботи регулювали представники державних установ, особливості внутрішньої комунікації та розвиток корпоративної культури у так званій «новій реальності» повністю залишилися на розсуд топ-менеджерів.

Трансформація корпоративної культури

Онлайн-чаювання і онлайн-ігри, які зараз активно впроваджуються для підтримки дружньої робочої атмосфери через екрани моніторів можуть бути недостатніми для забезпечення сталої та відкритої внутрішньої комунікації. Так, цілком логічними стали для нас питання «Чи потрібно мені включати камеру під час всіх відеоконференцій?» або «Чи можна мені завершити роботу раніше, навіть якщо я працюю віддалено?». Говорити вголос про подібні речі до сьогоднішнього дня не було прийнято, а тому навіть сама думка поставити одне з таких питань власному керівнику може викликати певний дискомфорт.

Зараз, в період пандемії, коли деякі для нас явища вийшли за межі «звичного» та «нормального», коли нові колеги не знають, яка культура комунікацій була до карантину, а існуючі співробітники вже починають забувати, фахівці по роботі з персоналом рекомендують фіксувати подібні негласні правила, що можуть турбувати співробітників. І це – цілком нормальна практика.

Так, наприклад, не зайвим буде запевнити себе і колег в тому, що:

  • При довгих відеодзвінках з колегами вимкнути камеру на декілька хвилин через певні незручності — це нормально.
  • Відзначити в календарі час, коли співробітник не готовий до внутрішніх нарад, тому що сфокусований на роботі, — це теж нормально.

Адаптивність корпоративної культури

Здатність корпоративної культури адаптуватися — це те, що відображає здатність вашої організації впроваджувати інновації, експериментувати і швидко використовувати нові можливості. Те, що особливо важливо в нинішній час.

Стейкхолдери повинні продовжувати розвивати внутрішню корпоративну культуру компанії. Це необхідно не тільки для психоемоційної підтримки співробітників, а й для того, щоб не втрачати з поля зору найбільш важливі ініціативи, побажання, чи, навпаки, кризові явища, які можуть так і не дійти до топ-менеджменту через постійно мінливі умови комунікації у зв’язку з пандемією.

Практика GOLAW

Виникає цілком логічне питання: які методи можна застосувати, щоб зробити корпоративну культуру більш адаптивною? Деякі приклади з практики юридичної фірми GOLAW наводимо нижче:

1. Культурні цінності фірми адаптуються під нові методи роботи

Зстрічі в Zoom ми проводимо в рівних умовах для всіх співробітників: учасники можуть бути в офісі або вдома, якщо їм так зручніше. Таким чином ми враховуємо побажання всіх колег. Якщо одній людині потрібно бути присутній на зустрічі віддалено, вона стає віддаленою для всіх – повністю або частково, якщо деякі з колег вирішують завітати до офісу.

2. Стабільність = спокій і впевненість в своїй компанії

Ще від самого початку карантину в юридичній фірмі GOLAW було прийнято рішення оплачувати таксі в напрямку будинок-офіс-будинок всім співробітникам. Фірма зберегла 100% свого штату та розширила його на 10%. Ми також залишили всі можливі соціальні пільги: страхування еліт-класу, фінансову підтримку співробітників в частинні навчання. У той же час, ми активно займаємося  діджиталізацією відразу декількох напрямків роботи всередині фірми, в тому числі відносно внутрішньої комунікації з кадрових питань. Опціональний вибір роботи офлайн або онлайн дозволив максимально вберегти психологічний стан персоналу і співробітники самі визначають, в якому форматі їм краще працювати. Ми регулярно інформуємо колег про всі події фірми, розповідаючи про наше фінансове становище, плани на майбутнє, нововведення. Ми стаємо ще більш відкритими для кожного, хто працює в GOLAW.

3. Розширення штату – один з ключових елементів стратегії сталого розвитку фірми в 2020

Як було зазначено вище, у період карантину ми продовжуємо наймати нових співробітників і розвивати існуючий персонал, в той час як чимало інших компаній були вимушені скорочувати штат. Таким чином наші колеги можуть бути впевненими, що GOLAW – це фірма, яка продовжує сталий розвиток навіть в період кризи.

4. Дотримання work / life balance

Ми завжди закликаємо наших співробітників підтримувати баланс між роботою та особистим життям. Постійна підтримка такого балансу, з нашого особистого досвіду, позитивно впливає на продуктивність колег і якість виконаної роботи, на їхній емоційний стан. Завдяки такій позиції підвищилася привабливість фірми для потенційних кандидатів, що створює сприятливі умови для залучення найперспективніших професіоналів. Більше того, відкрита популяризація політики work /life balance  впливає на позивне сприйняття фірми  бізнес-партнерами та клієнтами.

Висновок

2020 рік дійсно став випробуванням: емоційним, фізичним, психологічним. Тому саме зараз роботодавцям як ніколи важливо не тільки прийняти зміни, але й затвердити нові  стандарти корпоративної культури. Все, що потрібно – це налагодити відкриту комунікацію між співробітниками та прислухатися до власних почуттів. Межі  «нормального» і «ненормального» в роботі визначити зараз важко, а подбати про свою психологічну рівновагу і баланс – вкрай важливо.

Комфортне спілкування, можливість вести відвертий діалог та піклування про свій емоційний стан здоров’я — прості правила на будь-який час, в пандемію або після неї. Успіхів!

Марія Ільясова – HR-менеджер GOLAW

990

Статті на тему

Листопадовий дайджест новин

10 Грудня 2024 Публікації

Листопадовий дайджест новин

Читати
Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують стабільність та прибуток

03 Грудня 2024 Energy Alert

Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують с...

Читати
CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?

27 Листопада 2024 Публікації

CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?

Читати
Усі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування

Дякуємо за довіру!

Ми отримали ваш запит на отримання консультації. Найближчим часом наші спеціалісти зв'яжуться з вами!

На головну
Дякуємо, що підписалися на нашу розсилку!

Відтепер ви завжди будете в курсі найважливіших законодавчих змін, актуальних експертних публікацій та анонсів подій!

На головну