LEGAL HOTLINE 29.10.2020
Теги
Зміст
Набули чинності зміни до Кодексу з процедур банкрутства
17 жовтня 2020 року набули чинності відразу декілька Законів України, які вносять зміни до Кодексу України з процедур банкрутства, зокрема:
- Закон № 686-ІХ від 05.06.2020 про внесення змін до Кодексу та
- Закон № 728-ІХ від 18.06.2020 щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби COVID-19.
Даними Законами, серед іншого, вносяться наступні зміни:
- встановлено, що провадження у справах про банкрутство боржників – казенних підприємств та бюджетних установ, а також санація таких боржників до відкриття провадження у справі про банкрутство не допускаються;
- визначено особливості порядку призначення арбітражного керуючого до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. Так, заява ініціюючого кредитора про банкрутство повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого з заявою такого арбітражного керуючого про участь у справі. У разі відсутності такої пропозиції та/або заяви, призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією здійснюється господарським судом самостійно з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, шляхом застосування автоматизованої системи, яка діє сьогодні;
- встановлено, що збори та комітет кредиторів можуть проводитися дистанційно в режимі відеоконференції, за умови забезпечення належної ідентифікації та перевірки повноважень представників кредиторів;
- встановлено, що арбітражний керуючий звільняється від відповідальності за невчинення дій, передбачених Кодексом з процедур банкрутства, якщо вони не можуть бути вчинені в умовах карантину, за умови повідомлення про це кредиторів, обраних до складу комітету кредиторів, та кредиторів, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника;
- на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, та протягом 90 днів з дня скасування карантину:
а) не допускається відкриття проваджень у справах про банкрутство боржників – юридичних осіб за заявою кредиторів за вимогами до боржника, що виникли з 12 березня 2020 року;
б) продовжується місячний строк для звернення боржника до господарського суду із заявою про банкрутство у разі виникнення загрози неплатоспроможності, якщо боржник доведе, що неможливість дотримання цього строку була спричинена поширенням коронавірусної хвороби COVID-19 та/або заходами боротьби з поширенням цієї хвороби;
в) комітет кредиторів та забезпечений кредитор мають право прийняти рішення про зупинення проведення аукціонів з продажу майна боржника;
г) зупиняється нарахування відсотків на зобов’язання боржника перед кредиторами, які реструктиризовані планом санації чи реструктуризації боргів боржника.
Прийнято нову постанову щодо використання механізму «єдиного вікна» для зовнішньо-економічної діяльності
21 жовтня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв нову Постанову № 971 щодо використання механізму «єдиного вікна» для міжнародної торгівлі.
Як зазначено на Урядовому порталі, Постановою затверджено Порядок взаємодії між декларантами, їх представниками, іншими заінтересованими особами та митними органами, іншими державними органами, установами та організаціями, уповноваженими на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму «єдиного вікна».
Постанову прийнято з метою приведення у відповідність до Митного кодексу України Порядку взаємодії з використанням механізму «єдиного вікна» між декларантами, митними органами та іншими державними органами на заміну діючому порядку.
Постановою запроваджуються нові інструменти електронної взаємодії з використанням механізму «єдиного вікна» між бізнесом, митними та іншими державними органами.
Змінюються підходи до формування планів перевірок Держпраці
Державна служба України з питань праці нагадала про вдосконалення процесу відбору суб’єктів господарювання з урахуванням ризик-орієнтованого підходу для планування контрольно-наглядової діяльності на 2021 рік.
Принциповою відмінністю у методах визначення першочерговості проведення планових перевірок суб’єктів господарювання стали нові Критерії ризику від провадження господарської діяльності, що набули чинності 27 травня 2020 року.
Планові контрольні заходи першочергово орієнтовані на тих роботодавців, які підпадають під такі критерії:
- настання нещасних випадків, наявність випадків гострого або хронічного професійного захворювання у працівника, особи суб’єкта господарювання протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду тощо;
- наявність об’єктів підвищеної небезпеки без зареєстрованої у встановленому порядку декларації безпеки об’єкта підвищеної небезпеки;
- наявність заборгованості з виплати заробітної плати або порушення строків її виплати;
- виплата працівникам заробітної плати на рівні або нижче встановленого законодавством розміру мінімальної заробітної плати;
- наявність звернень фізичних осіб про порушення, що спричинило шкоду їхнім правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, проте позапланові заходи державного нагляду (контролю) не були проведені через недостатність підстав для їх проведення тощо.
Планування наглядової діяльності на підставі зазначених критеріїв має забезпечити адресність перевірок суб’єктів господарювання, віднесених переважно до високого ступеня ризику у відповідній сфері державного нагляду (контролю).
Статті на тему
03 Грудня 2024 Energy Alert
Інвестиції у відновлювану енергетику України: як корпоративні PPA забезпечують с...
27 Листопада 2024 Публікації
CRS: яка інформація стає доступною податковому органу?
20 Листопада 2024 Публікації
TAX ALERT 01.11.2024–20.11.2024 | Дайджест головних податкових новин
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie