fbpx

LEGAL HOTLINE 12.07.2018

Зміст

  1. ДФС пояснила при здійсненні яких операцій можна не застосовувати РРО
  2. Уряд ухвалив новий Порядок попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях для цілей трансфертного ціноутворення
  3. Прийнято Закон щодо відновлення кредитування в Україні
  4. Затверджено Меморандум між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Саудівська Аравія про інвестиційне співробітництво у сфері сільського господарства

Останні новини законодавства:

ДФС пояснила при здійсненні яких операцій можна не застосовувати РРО

У Віснику в розділі Запитання – відповіді ДФС були надані роз’яснення що того, під час яких операцій суб’єкт господарювання має право не застосовувати РРО. До таких операцій, зокрема, відносяться операції, безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна, а саме операції, доходи від яких включаються до складу інших операційних доходів або інших доходів.

Так, наприклад, до складу інших операційних доходів включаються, зокрема: дохід від операційної оренди активів, дохід від роялті, відсотків, отриманих на залишки коштів на поточних рахунках в банках тощо. До складу інших доходів, зокрема, включаються дохід від реалізації фінансових інвестицій, дохід від неопераційних курсових різниць та ін.

При цьому суб’єкти господарювання проводять зазначені операції з оформленням прибуткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником, підпис яких може бути засвідчений відбитком печатки цієї/цього установи/підприємства (використання печатки не є обов’язковим).

 

Уряд ухвалив новий Порядок попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях для цілей трансфертного ціноутворення

04.07.2018 Кабінет Міністрів України ухвалив нову редакцію Порядку попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення (далі – Порядок). Дані зміни були прийняті з метою приведення Порядку у відповідність до положень раніше прийнятого Закону щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017.

Новим Порядком, зокрема, передбачено: процедуру подання та розгляд заяви про проведення процедури попереднього узгодження ціноутворення; перелік документів, подання яких є необхідним для такої процедури; підстави для її припинення; підстави для внесення змін до чинного договору, продовження строку його дії або дострокового припинення тощо.

Нагадаємо, що у разі дотримання умов договору про попереднє узгодження ціноутворення контролюючі органи не мають права приймати рішення про донарахування податкових зобов’язань, штрафів, пені стосовно контрольованих операцій, які є предметом такого договору.

 

Прийнято Закон щодо відновлення кредитування в Україні

03.07.2017 Верховною Радою України було прийнято Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення кредитування (далі – Закон), зокрема даним Законом вносяться зміни до цілого ряду нормативно-правових актів, в тому числі, до Закону України «Про банки і банківську діяльність», Цивільного кодексу України, Закону України «Про заставу», Закону України «Про іпотеку» тощо.
Наразі цей Закон має бути передано на підпис Президенту і його текс ще офіційно не опубліковано, поряд із цим, його проектом були передбачені, серед іншого, наступні зміни:

  • збільшено до трьох років строк, протягом якого кредитор може пред’явити вимоги до поручителя;
  • встановлено вимоги до договору про задоволення вимог іпотекодержателя або відповідного застереження в іпотечному договорі, а саме обов’язково має бути зазначено: умови, при настанні яких іпотекодержатель може використати своє право на позасудове стягнення; порядок визначення вартості, за якою іпотекодержатель набуває предмет іпотеки; прийнятні та належні способи обміну повідомленнями між сторонами договору.
  • визначено, що після завершення позасудового звернення стягнення на предмет іпотеки будь-які наступні вимоги іпотекодержателя щодо виконання:
  • боржником – фізичною особою основного зобов’язання є недійсними, якщо інше не визначено договором;
  • боржником – юридичною особою або фізичною особою-підприємцем основного зобов’язання є дійсними, якщо інше не визначено договором;
  • встановлено, що наявність в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про будь-які обтяження щодо предмету іпотеки, що виникли після державної реєстрації іпотеки, не є підставою для відмови у державній реєстрації права власності на нерухоме майно за іпотекодержателем-банком.
  • встановлено, що якщо вимоги іпотекодержателя забезпечені декількома предметами іпотеки, а позасудове звернення стягнення відбувається за рахунок окремого предмета іпотеки, іпотекодержатель має право вимагати (в тому числі шляхом позасудового врегулювання) виконання зобов’язання боржником та/або іпотекодавцем в частині, що залишилась невиконаною після завершення позасудового врегулювання за таким окремим предметом іпотеки.
  • Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та буде введеним в дію через три місяці з дня набрання ним чинності.
  • Важливим є те, що Закон буде застосовуватися до договорів, що було укладено у тому числі до прийняття Закону, за винятком вимог до іпотечного застереження.

 

Затверджено Меморандум між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Саудівська Аравія про інвестиційне співробітництво у сфері сільського господарства

04.07.2018 Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, якою затвердив Меморандум з Урядом Королівства Саудівська Аравія про інвестиційне співробітництво у сфері сільського господарства.

Згідно інформації, розміщеної на сайті Уряду цей Меморандум покликаний сприяти планомірному розвитку інвестиційного співробітництва між двома країнами у сфері сільського господарства, в тому числі в галузях тваринництва та рибальства, забезпечить взаємний обмін інформацією з питань агропромислового комплексу, зміцнить двостороннє співробітництво у зазначеній сфері.

Крім того, як раніше повідомлялось Міністерством аграрної політики та продовольства України, даний міжурядовий документ на законодавчому рівні визначає, зокрема, що Сторони здійснюватимуть обмін інформацією про інвестиційне середовище, включаючи аграрну політику, правила та регулюючі нормативні акти з питань залучення інвестицій, податкового регулювання, потенційних інвесторів із зазначенням їхніх потреб, а також наявність інвестиційних компаній, які мають намір проводити діяльність у галузі сільського господарства та діючі програми підтримки інвестицій.

Ірина Кальницька

Ірина Кальницька

Партнер, керівник практики податкового права, практики реструктуризації та врегулювання проблемної заборгованості, адвокат

  • Визнання та досягнення
  • Best Lawyers, Ukraine 2020
  • The Legal 500 EMEA 2020
  • Who’s Who Legal 2020
  • Ukrainian Law firms. A Handbook for Foreign Clients 2020
  • 50 провідних юридичних фірм України
Олена Сулима

Олена Сулима

Старший юрист, адвокат

Статті на тему

Чи потрібна іноземному інвестору українська компанія для участі у приватизації?

09 Квітня 2021 Публікації

Чи потрібна іноземному інвестору українська компанія для участі у приватизації?

Читати
TAX ALERT 09.04.2021

09 Квітня 2021 Публікації

TAX ALERT 09.04.2021

Читати
Як приватизувати актив, якого немає в списку на приватизацію?

08 Квітня 2021 Публікації

Як приватизувати актив, якого немає в списку на приватизацію?

Читати
Всі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування