fbpx

LEGAL HOTLINE 25.02.2021

Зміст

  1. З 24 лютого 2021 на території України встановлюється “жовтий” рівень епідемічної небезпеки
  2. Нова формула розмитнення “євроблях” : за основу прийнято законопроект
  3. Нові штрафи за порушення ПДР
  4. Запроваджено можливість обміну або замовлення посвідчення водія онлайн

З 24 лютого 2021 на території України встановлюється “жовтий” рівень епідемічної небезпеки

Дане положення встановлено Постановою Кабміну № 104 від 17 лютого 2021. Карантин на території України встановлено до 30 квітня.

Відповідно до Постанови, при «жовтому» рівні епідеміологічної небезпеки, серед іншого, забороняється перебування в громадських будинках і спорудах, громадському транспорті без вдягнутих засобів індивідуального захисту, перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу, перетин державного кордону іноземцями та особами без громадянства без наявного поліса страхування, що покриває витрати, пов’язані з лікуванням COVID-19, обсервацією, та діє на строк перебування в Україні.

Також встановлені обмеження для проведення масових заходів, для роботи кінотеатрів, роботи розважальних закладів.

Також з 24 лютого встановлено адаптивний карантин із запровадженням чотирьох рівнів епідемічної небезпеки поширення COVID-19.

Залежно від епідемічної ситуації на території України в цілому або на території окремих регіонів буде встановлюватися “зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний” рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19.

Нова формула розмитнення “євроблях” : за основу прийнято законопроект

18 лютого 2021 року  було прийнято за основу  законопроект № 4643-д “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об’єктом оподаткування якими є транспортні засоби”.

Планується, що тимчасово, протягом 180 днів з дня набрання чинності цим законом за умови дотримання положень, передбачених Митним кодексом, базою оподаткування податком операцій із ввезення на митну територію України транспортних засобів, що були у використанні і класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тони), 8711 згідно з УКТ ЗЕД, та причепів до них, що класифікуються за товарною позицією 8716 згідно з УКТ ЗЕД, ввезених на митну територію України в період до 31 грудня 2020 року, буде сума акцизного податку.

Така сума буде визначатись платником податку, за ставкою, визначеною за формулою:

  • Ставка = Ставка (базова) + Vе + Fе, де ставка (базова) – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу, що визначається виходячи з кількості років, що минула з року виготовлення транспортного засобу, до року визначення ставки податку;
  • Vе – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу, що визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. сантиметрах на коефіцієнт, який становить:
  • 0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння до 2000 куб. сантиметрів (включно);
  • 0,2 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 2001 куб. сантиметрів до 3000 куб. сантиметрів (включно);
  • 0,25 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 3001 куб. сантиметрів до 4000 куб. сантиметрів (включно);
  • 0,35 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 4001 куб. сантиметрів до 5000 куб. сантиметрів (включно);
  • 0,5 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна – для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння понад 5000 куб. сантиметрів.

Fе – ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу, що становить:

  • для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом – 0,0 євро;
  • для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) – 100,0 євро;
  • для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом або двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) та електричним двигуном (одним чи кількома) – 0,0 євро.

Планується, що ця норма буде поширюватись на транспортні засоби, що були у використанні і класифікуються за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тони), 8711 згідно з УКТ ЗЕД, та причепи до них, що класифікуються за товарною позицією 8716 згідно з УКТ ЗЕД, які ввезені фізичними особами на митну територію України в період до 31 грудня 2020 року і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію.

Дія цієї норми не буде поширюватись на транспортні засоби, якщо вони:

  • не відповідають екологічним нормам “ЄВРО-2” і вище;
  • мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом.

Нові штрафи за порушення ПДР

16 лютого Верховна Рада прийняла закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху». Новий документ посилює відповідальність водіїв за порушення правил дорожнього руху та вводить кримінальну відповідальність за керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння.

Закон передбачає:

  • Посилення відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння. За перше порушення штраф складатиме 17 000 грн та позбавлення водійських прав строком на один рік.  За повторне порушення протягом року – штраф 34 тисячі гривень і позбавлення прав на 3 роки. За порушення даного правила втретє – штраф 51 тисяча гривень, а також позбавлення прав на 10 років з конфіскацією його транспортного засобу. Окрім цього, до особи може бути застосовано адміністративний арешт строком до 15 діб.
  • Доповнення КК статтею 286-1,яка передбачає покарання за скоєння  ДТП в стані алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння, у результаті якої потерпілий отримав травми середньої тяжкості у вигляді позбавлення волі на строк до 3 років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк від 3 до 5 років. Також, стаття передбачає низку кваліфікуючих ознак злочину, покарання за які може передбачатись позбавлення волі на строк до 10 років.
  • Змінення строку притягнення водія до адміністративної відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного сп’яніння або під впливом лікарських засобів, що сповільнюють реакцію. Тепер він складатиме один рік замість трьох місяців з моменту вчинення правопорушення.

Також передбачено збільшення штрафів та встановлення їх в наступному розмірі за:

  • Їзду без шолома чи з непристебнутим паском безпеки –  510 грн.
  • За порушення правил користування номерним знаком при експлуатації авто-  850 грн, а якщо протягом року водій повторно буде притягнутий до відповідальності за вказане правопорушення –  1700 грн.
  • Перевищення встановлених обмежень швидкості руху більш як на 20 км/год, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг,  зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів –  340 грн.
  • Проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону, порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами, розмови по мобільному без використання пристроїв для розмов без використання рук, а так само порушення правил навчальної їзди –  510 грн.
  • Перевищення швидкості більше як на 50 км за годину  – 3400 грн.
  • За створення аварійної ситуації – 1445 грн.
  • Залишення місця ДТП, до якої вони причетні – 3400 грн, або позбавленням права керування транспортними засобами на строк від одного до двох років.
  • Порушення правил дорожнього руху, що призвели до пошкодження транспортних засобів чи іншого майна – 850 грн.
  • Керування транспортним засобом особою,  яка не має при собі водійського посвідчення, реєстраційного документу на транспортний, або, у встановлених законом випадках, полісу обов’язкового цивільного автострахування,  або не пред’явила його поліцейському –  425 грн.
  • Керування транспортним засобом особою, яка не має права керувати транспортним засобом, або за передачу керування транспортним засобом такій особі –  3400 грн.
  • Керування транспортним засобом особою, позбавленою права керування транспортними засобами тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20 400 грн.
  • Перехід дороги у невстановленому місці або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються чи порушення інших вимог правил дорожнього руху – 255 грн.
  • Велосипедистів за порушення правил дорожнього руху будуть карати штрафом у розмірі 340 грн.  За вчинення цих правопорушень у стані алкогольного сп’яніння  штраф збільшується до 680 грн. Якщо цими діями спричинено аварійну ситуацію розмір штрафу зростає до 850 грн.

Запроваджено можливість обміну або замовлення посвідчення водія онлайн

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 року внесено зміни до Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортним засобом.

Даним нормативним актом запроваджено можливість обміняти або замовити посвідчення водія  в мобільному застосунку та на порталі «Дія».

Постановою передбачена можливість зайти у застосунок, замовити посвідчення і потім його забрати у найближчому сервісному центрі МВС.

Щоб обміняти посвідчення водія в «Дії», необхідно заповнити форму заявки, завантажити фотокопії паперового (пластикового) документа, який посвідчує зміну даних, і медичну довідку.

Анжеліка Моісєєва

Анжеліка Моісєєва

Партнер, адвокат

  • Визнання та досягнення
  • Best Lawyers in Ukraine 2021
  • The Legal 500 EMEA 2020
  • Ukrainian Law firms. A Handbook for Foreign Clients 2020
  • 50 провідних юридичних фірм України

Статті на тему

LEGAL HOTLINE 15.04.2021

15 Квітня 2021 Публікації

LEGAL HOTLINE 15.04.2021

Читати
Топ помилок учасників приватизації: як не треба робити

14 Квітня 2021 Публікації

Топ помилок учасників приватизації: як не треба робити

Читати
Чи потрібна іноземному інвестору українська компанія для участі у приватизації?

09 Квітня 2021 Публікації

Чи потрібна іноземному інвестору українська компанія для участі у приватизації?

Читати
Всі публікації

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies Налаштування cookie

Будь ласка, уважно ознайомтеся з умовами політики конфіденційності та обробки персональних даних. Політика cookies.

Я даю згоду на обробку персональних даних відповідно до політики конфіденційності та обробки персональних даних

Я хочу отримувати розсилку

Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду. Політика cookies Сховати налаштування