LEGAL HOTLINE 29.07.2021
Теги
Зміст
- Продовження термінів для подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структури власності
- Набрав чинності Порядок подання трудових книжок в електронній формі
- Законопроект про встановлення кешбеку при використанні платіжної картки
- Законопроект щодо обмеження реалізації алкогольної та тютюнової продукції
Продовження термінів для подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структури власності
Нагадаємо, що Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» встановлено тримісячний термін для подання юридичними особами, зареєстрованими до дня набрання чинності цим законом, державному реєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності, відлік даного терміну починає свій перебіг з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.
Наказ Міністерства Фінансів України, яким було затверджено форму та зміст структури власності, набув чинності 11 липня 2021 року. А отже, юридичні особи мають подати дані про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності до 10 жовтня 2021 року.
Проте, до Верховної Ради України було внесено законопроект № 5807 про внесення змін до деяких законів України щодо зазначення та подання відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності юридичної особи, яким пропонується:
- збільшити строк для подання юридичними особами інформації про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності державному реєстратору з 3 місяців до 1 року;
- відмінити обов’язок подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника у разі, якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є кінцевими бенефіціарними власниками такої юридичної особи;
- відмінити необхідність повторного подання нотаріально засвідченої копії документу, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи державному реєстратору, якщо такий документ вже подавався раніше і наявний в реєстраційній справі.
Якщо закон буде прийнято, він набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Набрав чинності Порядок подання трудових книжок в електронній формі
23 липня 2021 року набрала чинності Постанова правління Пенсійного фонду України № 11-1 від 12.03.2021 р., якою затверджено Порядок подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі (надалі – «Порядок»).
Нагадаємо, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» було визначено можливість електронного обліку трудової діяльності працівника. Також, Постановою Кабінету Міністрів України № 1084 від 27.11.2019 р. «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» було зобов’язано Пенсійний фонд України (надалі – «ПФУ») визначити порядок подання відомостей про трудову діяльність саме в електронній формі, а також забезпечити створення відповідних програмних засобів для подання таких відомостей.
Порядком передбачається подання відомостей про трудову діяльність працівника його страхувальником або самим працівником до ПФУ через веб-портал електронних послуг.
Також, визначаються наступні способи для подання інформації:
- у вигляді скан копій, які мають виготовлятися в кольоровому форматі з оригіналів трудової книжки та інших документів;
- в оцифрованому вигляді, шляхом створення електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на веб-порталі електронних послуг ПФУ.
Також, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» визначається термін в 5 років для подання сканованих (оцифрованих) копій трудових книжок до ПФУ який розпочав свій відлік 10 червня 2021 року.
Законопроект про встановлення кешбеку при використанні платіжної картки
У Верховній Раді України було зареєстровано законопроект № 5734-2 про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження всеукраїнського кешбеку за безготівкові розрахунки, який є альтернативним законопроекту № 5734.
Метою даного законопроекту є збільшення обсягу безготівкових платежів з використанням платіжних карток.
Авторами законопроекту зазначається, що зменшення рівня міжбанківської комісії призведе до зменшення вартості товарів, робіт і послуг для населення, що сприятливо вплине на фінансовий стан користувачів платіжних послуг.
Законопроект вносить зміни до Закону України «Про платіжні послуги», якими запроваджується обов’язок торговця (суб’єкта підприємництва, який продає товари/надає послуги споживачу) заохочувати користувача до використання платіжних карток шляхом зменшення на 1,2% суми фактичного списання коштів за платіжною операцією за умови оплати дебетовою платіжною карткою (на 0,8% суми операції при використанні кредитної платіжної картки).
Передбачається поступове досягнення вказаних розмірів кешбеку до 01 січня 2025 року.
А до вказаної дати, торговець зобов’язується зменшити суму фактичного списання коштів з користувача за конкретною операцією:
- до 31 грудня 2022 року- на 0,2 %;
- протягом 2023 року- на 0,4%;
- протягом 2024 року- на 0,6%.
Законопроект щодо обмеження реалізації алкогольної та тютюнової продукції
19 липня 2021 року у Верховній Раді України було зареєстровано законопроект № 5805 про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» щодо реалізації алкогольної та тютюнової продукції у спеціалізованих магазинах.
Автори закону, посилаючись на шкідливий вплив алкоголю та тютюну на здоров’я людини, вказують на те, що реалізація даної продукції у торгових точках, де продаються продукти харчування та інші товари повсякденного попиту, можуть спонукати громадян частіше придбавати таку шкідливу для здоров’я продукцію.
Законопроектом пропонується наступне:
- Доповнити норми Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» пунктом, який запроваджує заборону продажу пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин, тютюнових виробів, електронних сигарет, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння у приміщеннях торговельних організацій, що здійснюють торгівлю продуктами харчування, товарами дитячого асортименту або спортивними товарами.
Продаж вказаної продукції дозволяється лише в спеціалізованих стаціонарних магазинах.
- За порушення вказаного обмеження встановлюється штраф у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб (наразі 23 790,00 грн).
Фактично даний законопроект вносить заборону на продаж алкогольної та тютюнової продукції в усіх магазинах (окрім спеціалізованих) та супермаркетах.
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie