Прийнято Закон, що розширить можливості для інвестиційних проектів в Україні
З 2020 року в Україні діє Закон «Про державну підтримку інвестиційних проектів зі значними інвестиціями в Україні» № 1116-ІХ (надалі – «Закон «Про державну підтримку інвестиційних проектів»). Ним передбачається надання державної підтримки українським та іноземним інвесторам із загальною сумою інвестицій від 20 млн євро.
Законом визначені форми надання такої підтримки – можливість отримання податкових пільг, забезпечення інвестиційних проектів об’єктами суміжної інфраструктури з боку держави, надання переважного права землекористування земельними ділянками державної або комунальної власності для реалізації інвестиційних проектів, закріплення гарантій інвестора через укладення прямого договору з урядом України. Закон також визначає обсяг державної підтримки, який не має перевищувати 30% від суми інвестицій у проект, та чітко окреслює сфери, в яких мають працювати підприємства, яким надаватиметься підтримка – а саме, які працюють у переробній промисловості, транспортній галузі, освіті, науковій та науково-технічній галузях; охороні здоров’я, мистецтві, культурі, спорті, туризмі та курортно-рекреаційній сфері. Передбачено також створення спеціальної урядової уповноваженої установи, що займатиметься супроводом інвестиційних проектів, допомогою інвесторам від початку проекту й протягом усього часу його тривалості.
9 серпня 2023 року Верховна Рада України прийняла законопроект № 8138 від 19 жовтня 2022 року про внесення змін до Закону «Про державну підтримку інвестиційних проектів». У другому читанні законопроект зазнав доволі значних змін, тому варто ще раз окреслити основні нововведення.
Перш за все, варто відмітити збільшення сфер, в яких мають працювати підприємства, яким надаватиметься підтримка – вони доповнені сферою електронних комунікацій та виробництва біогазу і біометану (в тому числі скрапленого або стисненого).
По-друге, було зменшено мінімальний розмір інвестицій за проектами, необхідний для того, щоб вони кваліфікувалися як такі, що відповідають вимогам до інвестиційного проекту зі значними інвестиціями, для реалізації якого може надаватися державна підтримка. Віднині, сума таких інвестицій має перевищувати суму, еквівалентну 12 мільйонам євро.
По-третє, запроваджено можливість інвестору розпочати проект ще до моменту укладення спеціального інвестиційного договору, за умови інвестиції не раніше ніж за 18 місяців до дати подання заявки до уповноваженого органу, та в обсязі, що не перевищує 30 відсотків загального обсягу значних інвестицій, необхідних для реалізації інвестиційного проекту.
По-четверте, оновлено ценз по обов’язковому створенню робочих місць впродовж строку реалізації̈ інвестиційного проекту. Віднині він варіюється в залежності від розміру заробітної плати та відповідно кількості робочих місць, що слід створити. При перевищенні розміру реальної середньої заробітної плати за відповідним видом діяльності у регіоні на 50 відсотків – 10 нових робочих місць, при 30 відсотках – 30 робочих місць, при 15 відсотках – 50 нових робочих місць відповідно.
Нині законопроект проходить фінальні стадії прийняття та візування, очікуємо на набрання ним чинності найближчим часом.
Загалом, ми позитивно оцінюємо запроваджені зміни як такі, що збільшують коло потенційних інвесторів, що можуть бути зацікавлені в Україні, та спрощують для них деякі процедури з інвестування за механізмами, передбаченими Законом. Сподіваємося, що ці зміни дійсно відповідають запитам інвесторів та матимуть широке коло практичного застосування в Україні.
Статті на тему
20 Листопада 2024 Публікації
TAX ALERT 01.11.2024–20.11.2024 | Дайджест головних податкових новин
19 Листопада 2024 Публікації
Нова Ера Інвестицій: чому концесії на часі?
18 Листопада 2024 Energy Alert
GOLAW на конференції ReBuild Ukraine: нові ідеї для відновлення енергетики Украї...
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie