Парламент України ратифікував MLI конвенцію. Офшорам кінець?
Теги
«Україна ніколи не приєднається до плану BEPS і не впровадить автоматичний обмін податковою інформацією! Українські податкові органи не здатні розібратись в міжнародному податковому плануванні, а тому план BEPS в Україні не запрацює!» – такі висловлювання в різних варіаціях неодноразово звучали на адресу процесу деофшоризації, розпочатого в Україні кілька років тому.
«Україна ніколи не приєднається до плану BEPS і не впровадить автоматичний обмін податковою інформацією! Українські податкові органи не здатні розібратись в міжнародному податковому плануванні, а тому план BEPS в Україні не запрацює!» – такі висловлювання в різних варіаціях неодноразово звучали на адресу процесу деофшоризації, розпочатого в Україні кілька років тому.
Дійсно, раніше для таких думок були підґрунтя, але зараз однозначно можна сказати, що все це не відповідає дійсності. Конкретним доказом тому є ратифікація 28 лютого 2019 року Верховною Радою України підписаної ще в липні 2018 року Багатосторонньої конвенції щодо виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (далі – «MLI Конвенція»).
ЩО ЦЕ ОЗНАЧАЄ?
Угоди про уникнення подвійного оподаткування («Міжнародні Угоди»), які наразі часто застосовуються для оптимізації податків і виведення капіталів за межі України, є основною мішенню MLI Конвенції. Цей механізм в першу чергу направлений на припинення агресивної мінімізації податкових зобов’язань.
MLI Конвенція забезпечить Україні можливість одночасно і доволі швидко внести зміни до великої кількості Міжнародних Угод, оминувши довготривалі процедури індивідуального перегляду кожної з них у двосторонньому порядку.
Цікаво, що Україна впровадить відразу декілька положень MLI Конвенції, що в деяких випадках більше ніж інші країни. Однак вирішальний вплив на іноземні структури українського бізнесу матимуть два основні положення:
- Запобігання неправомірному застосуванню угод про уникнення подвійного оподаткування.
Це положення передбачає запровадження так званого Тесту основної мети як умови застосування Конвенції.
Головна ідея Тесту основної мети полягає в тому, що пільгові ставки податків за Міжнародними Угодами не будуть застосовуватись, якщо податковий орган матиме підстави вважати, що одержання цієї пільги було однією з основних цілей будь-яких домовленостей або транзакцій, які призвели до цієї пільги.
Фактично це означає, що податкові органи будуть глибоко аналізувати мету здійснення транзакцій за кордон, і бізнесу потрібно буде доводити реальність інших цілей таких операцій, окрім як податкових.
Очевидно, що цей принцип прямо загрожує більшості ефективним на сьогоднішній день міжнародним структурам, оскільки збільшення податкового навантаження при відсутності пільгових податкових ставок може вичерпати доцільність існування таких структур. Як приклад, Тест основної мети вплине на структури з Кіпром, Мальтою, Люксембургом, Угорщиною, тощо. - Штучне уникнення статусу постійного представництва.MLI Конвенція розширює випадки, в яких діяльність суб’єкта вважається постійним представництвом. Зокрема, систематичне укладення контрактів або діяльність, що призводить до укладення контрактів, від імені іноземної компанії вважається постійним представництвом по відношенню до будь-яких видів діяльності, які ця особа здійснює для компанії.
Також обмежено можливість застосування виключень, передбачених Міжнародними Угодами, для окремих видів діяльності, які не призводять до виникнення постійного представництва.
Україна внесе зміни в 76 угод про уникнення подвійного оподаткування, стороною яких вона є. В той же час окремі країни, такі як Нідерланди, Австрія, тощо поки не дали згоди на внесення змін до угод про уникнення подвійного оподаткування з Україною. Відповідно, на них нововведення впливати не будуть.
ЩО РОБИТИ?
Кожне з положень MLI Конвенції може вплинути на український бізнес з іноземним елементом, тому власникам та менеджменту необхідно вже зараз оцінити наслідки вступу в дію MLI Конвенції.
Наприклад, для оцінки впливу Тесту основної мети варто:
- Виявити пільги за Міжнародними Угодами, які застосовує бізнес.
- Змоделювати ситуацію за якої вказані пільги не застосовуються.
- Підготувати аргументи (окрім податкових), якими будуть пояснюватись доцільність створення іноземних компаній та проведення відповідних трансакції.
Професіонали GOLAW будуть завжди раді допомогти розібратись у складних питаннях.
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie