Типові помилки роботодавців при бронюванні працівників
Зміст
Протягом останнього року процедура бронювання працівників в Україні вже неодноразово змінювалась, що додало нових викликів для бізнесу.
Однак останні тенденції в регулюванні процедури свідчать про курс на її спрощення та автоматизацію.
Одним із найбільш прогресивних нововведень стало впровадження бронювання через портал «Дія». Сервіс дозволив значно прискорити бронювання працівників, оскільки весь процес відбувається онлайн та в декілька кліків.
Тим не менш, навіть враховуючи оновлені процедури, підприємства можуть зіштовхуватись зі складнощами при бронюванні своїх працівників.
У цій публікації пропонуємо зосередитись на основних помилках, які допускають роботодавці при здійсненні процедури бронювання, та важливих нюансах, які необхідно враховувати.
Недоступність послуги бронювання на порталі «Дія»
Нерідко підприємства, які визнані критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, зіштовхуються з тим, що послуга бронювання є недоступною для них на порталі «Дія».
Це пов’язано з тим, що такі підприємства не додано до Єдиного переліку органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій для бронювання військовозобов’язаних (далі також — Єдиний перелік).
Щоб вирішити наведену проблему, підприємству слід звернутись до органу, що визнав його критично важливим, з проханням щодо внесення даних про таке підприємство до Єдиного переліку.
Помилки при виборі працівників, які пропонуються до бронювання
Однією із найбільш поширених помилок роботодавців є спроби забронювати працівників, які не відповідають вимогам, передбаченим Порядком бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час № 76 (далі також — Порядок).
Зокрема, відповідно до Порядку може бути успішно заброньований військовозобов’язаний, який:
- перебуває на військовому обліку військовозобов’язаних;
- перебуває в трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
- уточнив персональні дані, зазначені в пункті 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку»;
- не перебуває в розшуку.
Невідповідність наведеним вимогам матиме наслідком відмову в бронюванні працівника.
Крім того, відповідно до актуальної практики перешкодами до бронювання працівника також стануть:
- повна чи часткова відсутність актуальних відомостей про працівника в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі також — Реєстр);
- наявність у Реєстрі (застосунку «Резерв+») відмітки про порушення працівником правил військового обліку;
- наявність у військовозобов’язаного працівника відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації з інших підстав;
- наявність у працівника бронювання за іншим підприємством, установою, організацією.
Невідповідність зарплатному критерію
Однією із основних змін у процедурі бронювання з грудня 2024 року стало запровадження зарплатного критерію для бронювання працівників.
Відтепер військовозобов’язаним працівникам критично важливих підприємств та установ, які включаються до списків (окрім винятків, передбачених Порядком), повинна бути нарахована щомісячна заробітна плата протягом усього строку, на який надано бронювання, не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (наразі така сума складає 20 тис. грн).
Важливо, що невідповідність наведеному зарплатному критерію матиме наслідком анулювання бронювання для працівника.
Неправильне відображення кількості військовозобов’язаних працівників
Роботодавці також нерідко зіштовхуються з проблемою, що на порталі «Дія» зазначено неправильну кількість військовозобов’язаних працівників, або ж відображаються звільнені працівники, чи відсутні нові.
З цього приводу зазначимо, що інформація про кількість військовозобовʼязаних працівників компанії надходить із Реєстру, а також від Пенсійного фонду України (далі також — ПФУ).
Для актуалізації відомостей про працівників слід скористатись порталом електронних послуг ПФУ, зокрема подати інформацію про прийняття працівника на роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасове припинення/відновлення дії трудового договору тощо. Після здійснення таких кроків оновлена інформація про працівників з’явиться на порталі «Дія».
З огляду на все вищевикладене, оновлений Порядок спрощує механізм бронювання працівників, однак, як і раніше, вимагає ретельного підходу роботодавця та обізнаності в процедурі.
Дотримання вищенаведених інструкцій допоможе уникнути помилок та забезпечити прогнозовану та стабільну роботу компаній.
Якщо вам потрібна юридична консультація, заповніть форму нижче для її замовлення.

Катерина Манойленко
Партнерка, керівниця судової практики, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- k.manoylenko@golaw.ua
- +380 44 581 1220
- Визнання
- The Legal 500 EMEA 2024
- Who's Who Legal 2022 - 2024

Катерина Цвєткова
Партнерка судової практики, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- k.tsvetkova@golaw.ua
- +38 044 581 1220
- Визнання
- LEXOLOGY INDEX 2025
- The Legal 500 EMEA 2024
- Who's Who Legal 2022 - 2024

Анастасія Клян
Старша юристка, адвокатка
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- a.klian@golaw.ua
- +38 044 581 1220
Отримати консультацію
Щоб отримати консультацію, будь ласка, заповніть форму нижче, або одразу зателефонуйте нам:Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Golaw: Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- GOLAW: Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie