TAX ALERT 26.09.2018
Теги
Зміст
- Закон України про запровадження механізму «єдиного вікна» прийнято: вдруге
- Оновлено план-графік перевірок ДФС
- Зменшення штрафів за недотримання касової дисципліни: законопроект Міністерства фінансів
- Чергові зміни до положення про ведення касових операцій
- ДФС надала роз’яснення щодо виправлення помилково проведеної операції «Службове внесення»
- Верховний Суд висловився щодо строку реєстрації податкових накладних
Останні новини податкового законодавства:
Закон України про запровадження механізму «єдиного вікна» прийнято: вдруге
Після накладення Президентом України вето на раніше прийнятий законопроект № 7010 та внесення до нього своїх зауважень, Верховна Рада України, погодившись із зауваженнями Президента, вдруге прийняла Закон України «Про запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України».
Нагадуємо, що Президентом було запропоновано вилучити з проекту закону норму про часткове відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості закупівлі спеціальних вагонів для перевезення зерна.
Сам же Закон створює основу для функціонування механізму «Єдиного вікна», яке має забезпечити можливість одноразового подання в електронному вигляді через єдиний державний інформаційний веб-портал «Єдине вікно для міжнародної торгівлі» документів та/або відомостей з метою дотримання вимог щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, передбачених Митним кодексом України та іншими актами законодавства.
Оновлено план-графік перевірок ДФС
12 вересня, ДФС України оприлюднила оновлений план-графік планових перевірок ДФСУ на 2018 рік.
Наразі оновлено лише два перші розділи плану-графіка (станом на 12.09.2018 р.):
- Розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб»;
- Розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів».
Зменшення штрафів за недотримання касової дисципліни: законопроект Міністерства фінансів
Нещодавно на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України було оприлюднено законопроект «Про деякі питання застосування фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».
Зазначеним законопроектом запропоновано, зокрема:
- відмінити дію Указу Президента України від 12.06.1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»;
- зменшення розміру штрафних санкцій за неоприбуткування готівки та перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах;
- збільшення розміру штрафу за проведення готівкових розрахунків без видачі одержувачем готівкових коштів документа встановленої форми та змісту (квитанції до прибуткового касового ордера, розрахункової квитанції, іншого передбаченого законодавством документа), який підтверджує сплату особою готівкових коштів;
- скасування штрафу за використання одержаних в установі банку готівкових коштів не за цільовим призначенням.
Скасування зазначеного вище Указу Президента та зменшення штрафів за дотримання касової дисципліни стануть позитивними факторами для ведення бізнесу в Україні, адже наразі штрафні санкції, зокрема за неповне або несвоєчасне оприбуткування готівки, є надмірно високими.
Чергові зміни до положення про ведення касових операцій
Національний Банк України розробив і виніс на громадське обговорення проект постанови «Про затвердження Змін до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», яким в черговий раз змінено поняття «оприбуткування готівки».
Так, проектом постанови, передбачається можливість оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, через подання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО до контролюючого органу по дротових або бездротових каналах в автоматичному режимі в день надходження готівки.
Також, пропонується розширити поняття «відокремлений підрозділ», доповнивши його стаціонарними або пересувними об’єктами, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.
Крім того, враховуючи позицію учасників фінансового ринку, небанківським фінансовим установам пропонується встановлювати ліміт каси в сумі, необхідній для забезпечення своєчасного та в повному обсязі виконання зобов’язань з виплати сум переказів за першою вимогою отримувача. Зазначене стосується тих небанківських фінансових установ, які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків, та, крім операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, здійснюють видачу переказів готівкою.
ДФС надала роз’яснення щодо виправлення помилково проведеної операції «Службове внесення»
В категорії 109.06 ЗІР ДФС України надала роз’яснення щодо того, яким чином можна виправити помилково проведену через РРО операцію «службове внесення».
Зокрема, податківці зазначили, що з метою забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, необхідно за допомогою реєстрації від’ємної суми розрахунку або операції «службова видача» виправити помилково проведену через РРО операцію «службове внесення». При цьому, чинним законодавством не передбачено механізму виправлення помилково проведеної через РРО операції «службове внесення» на наступний день.
Поряд із цим ДФС України також наголосила що, якщо суб’єкт господарювання не виправив протягом дня таку помилку, то за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування готівки до такого суб’єкта застосовуються фінансові санкції у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Верховний Суд висловився щодо строку реєстрації податкових накладних
Наразі відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі – Порядок № 1246) якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем. Виходячи зі змісту зазначеної норми, можливо зробити висновок, що граничний строк реєстрації податкових накладних, який припадає на неробочий, святковий чи вихідний день, не збільшується і не переноситься на наступний робочий день після вихідного, неробочого чи святкового дня.
В той же час, до 21.02.2018 року зазначене положення було відсутнім у Порядку № 1246, а тому суди часто по аналогії застосовували ст. 49 ПК України, якою дозволяється перенести граничний строк подачі податкової декларації на наступний робочий день після вихідного чи святкового дня.
Верховний Суд у постанові від 05.09.2018 року по справі № П/811/300/17 прийшов до висновку, що такий підхід є неправильним. Суд зазначив, що процедура реєстрації податкових накладних є спеціальною до відповідних правовідносин, а тому суд не може прийняти посилання судів першої та апеляційної інстанції на застосування до відповідних правовідносин, як аналогії закону, вимог статті 49 ПК України, оскільки остання передбачає порядок подання податкових декларацій до контролюючого органу, що є відмінним від порядку реєстрації податкових накладних.
З огляду на наведене суд прийшов до висновку, що до спірних правовідносин слід застосовувати виключно податкове законодавство, яким визначений граничний строк реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податків податкових накладних, де облік здійснюється календарними днями, за порушення якого застосовується штраф.
Статті на тему
20 Листопада 2024 Публікації
TAX ALERT 01.11.2024–20.11.2024 | Дайджест головних податкових новин
19 Листопада 2024 Публікації
Нова Ера Інвестицій: чому концесії на часі?
18 Листопада 2024 Energy Alert
GOLAW на конференції ReBuild Ukraine: нові ідеї для відновлення енергетики Украї...
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie