Діяльність АМКУ в умовах воєнного стану
Зміст
- Чи працює Антимонопольний Комітет України в умовах воєнного стану?
- Чи потрібно в умовах воєнного стану одержувати дозвіл на концентрацію та/або узгоджені дії?
- Які наслідки спричинить неподання заяви?
- Чи провадить АМКУ розслідування про порушення законодавства про захист економічної конкуренції?
- Чи потрібно подавати повідомлення щодо державної допомоги, яка планується в умовах воєнного стану?
- Чи відновилась робота розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель?
В умовах воєнного стану та агресії росії АМКУ не припиняє роботи. Однак, більша частина функцій комітету поставлена «на паузу» на період воєнного стану.
Пропонуємо детальніше розглянути особливості роботи АМКУ у воєнний час.
Чи працює Антимонопольний Комітет України в умовах воєнного стану?
З початком агресії росії проти України та запровадженням воєнного стану Антимонопольний комітет України (АМКУ) перемістився з м. Києва у м. Львів. Станом на сьогодні АМКУ відновив свою діяльність у м. Києві. Однак, більша частина функцій комітету поставлена «на паузу» на період воєнного стану.
Так, відповідно до розпорядження, яке було оприлюднено 7 березня 2022 року, АМКУ вирішив до припинення чи скасування воєнного стану зупинити розгляд:
- заяв та справ про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію;
- заяв про порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- заяв про захист прав/недобросовісну конкуренцію;
- заяв про надання попередніх висновків стосовно узгоджених дій, концентрації;
- заяв про перевірку/перегляд рішень АМКУ;
- повідомлень, заяв та справ про державну допомогу, листів про надання роз’яснень з питань застосування законодавства у сфері державної допомоги;
- скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Варто зауважити, що розгляд справ, щодо яких не було прийнято рішення станом на 25 лютого 2022 року, також припиняється.
Також було вирішено зупинити до припинення чи скасування воєнного стану:
(a) розміщення в електронній системі закупівель рішень щодо скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та
(б) строки надання інформації на вимоги та інші запити АМКУ, строки надання відповідей щодо яких припадали на 25 лютого 2022 року та пізніше.
Чи потрібно в умовах воєнного стану одержувати дозвіл на концентрацію та/або узгоджені дії?
Так. Не дивлячись на згадане вище розпорядження, положення відповідного «профільного» закону не були змінені Верховною Радою України. Отже, учасники концентрацій та/або узгоджених дій не звільняються від необхідності подавати до АМКУ заяви на концентрацію та узгоджені дії.
Розуміючи певну правову невизначеність, АМКУ опублікував рекомендаційні роз’яснення щодо питань, пов’язаних із поданням та розглядом заяв на концентрацію та узгоджені дії під час воєнного стану.
Відповідно до роз’яснень запроваджується певна спрощена форма подачі заяв на отримання дозволу на концентрацію/узгоджені дії.
Також, у разі, якщо заява була подана, але учасники здійснили відповідні дії до одержання дозволу АМКУ – встановлюється розмір штрафу до 51 000 гривень.
Ми не виключаємо, що по завершенню воєнного стану ці нюанси будуть вирішені на законодавчому рівні.
Які наслідки спричинить неподання заяви?
Неподання заяви та здійснення дій може призвести до штрафу у розмірі 340 000 гривень.
Чи провадить АМКУ розслідування про порушення законодавства про захист економічної конкуренції?
Розслідування, щодо яких не були прийняті рішення станом на 25 лютого 2022 року, поставлені «на паузу». В разі подання заяви про порушення законодавства з високою долею вірогідності розгляд такої заяви також буде призупинено.
Чи потрібно подавати повідомлення щодо державної допомоги, яка планується в умовах воєнного стану?
Ні. 13 квітня 2022 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до пункту 52 розділу 9 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» щодо застосування його положень в період дії правового режиму воєнного стану.
Відповідно до цього закону:
• державна допомога, що надається під час дії воєнного стану, є допустимою;
• надавачі державної допомоги звільняються від обов’язку повідомлення про нову державну допомогу та про пропозиції щодо внесення змін до умов чинної державної допомоги, якщо така державна допомога надається під час дії воєнного стану та протягом одного року після його припинення або скасування та подання інформації про чинну державну допомогу, надану під час дії воєнного стану та протягом одного року після його припинення або скасування.
Чи відновилась робота розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель?
Так. 14 квітня 2022 року АМКУ повідомив про поновлення роботи Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Розгляд скарг здійснюватиметься у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням запровадженого в Україні правового режиму воєнного стану.
Якщо у Вас виникли питання щодо функціонування Вашого бізнесу в період воєнного стану, будь ласка, звертайтеся до спеціалістів GOLAW, і ми надамо відповіді на них.
Павло Логінов
Партнер, керівник практики антимонопольного та конкурентного права, адвокат
- Контакти
- вул. Князів Острозьких 31/33, Бізнес-центр “Зоряний”, Київ, Україна, 01010
- p.loginov@golaw.ua
- +38 044 581 1220
Підпишіться, аби знати більше
Інформація мотивує до нових звершень. Підпишіться, не пропускайте огляди законодавства та новини від GOLAW
Послуги
-
- Антимонопольне та конкурентне право
- Банківське та фінансове право
- Взаємодія з державними органами (GR)
- Судова практика
- Відновлення платоспроможності та банкрутство
- Енергетика та природні ресурси
- Захист в антикорупційній сфері
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- Інтелектуальна власність
- Корпоративне право та M&A
- Комплаєнс, корпоративне управління та управління ризиками
- Кримінальне право
- Міжнародна торгівля
- Нерухомість та будівництво
- Послуги для власників бізнесу та приватних клієнтів
- Право воєнного часу
- Податкове та митне право
- Реструктуризація та врегулювання заборгованості
- Трудове право
- Юридичний супровід бізнесу та приватних клієнтів в Німеччині
-
- Авіація
- Агробізнес
- Нерухомість та будівництво
- Виробництво та промисловість
- Природні ресурси та охорона навколишнього середовища
- ІТ, Інформаційні технології та штучний інтелект
- Охорона здоров'я та фармацевтика
- Медіа, розваги, спорт та гемблінг
- Роздрібна торгівля, FMCG та електронна комерція
- Транспорт і логістика
- Фінансові установи
- Хімічна промисловість
Ми використовуємо файли cookies для вдосконалення роботи сайту та покращення Вашого користувацького досвіду.
Політика cookies
Налаштування cookie